Tota la informació d’educació sobre el coronavirus

Informació Coronavirus educació

Aquest web s’anirà actualitzant i ampliant amb tota la informació que publiqui el Departament d’Educació i totes les respostes que anem aconseguint des del sindicat a partir de l’allau de preguntes que ens esteu fent arribar.

Per estar informats al moment també podeu seguir-nos a les xarxes socials i entrar al nostre xat de Telegram clicant aquí.

ARTICLES, COMUNICATS I NOTÍCIES DE LA INTERSINDICAL-CSC

Reunions amb el Departament en estat d’alarma: els nostres posicionaments

[ACTUALITZACIÓ: OPOSICIONS AJORNADES] Demanem l’ajornament de les oposicions docents

Novetats sobre substitucions i oposicions durant l’estat d’alarma

Empreses de l’àmbit educatiu impulsen ERTO tot i seguir cobrant de la Generalitat

Exigim als poders públics una solució ràpida per al personal interí de llarga durada

Comunicat 19/03 de la Intersindical-CSC Educació “sobre el teletreball a educació, requerim aclariments”.

Comunicat 18/03 de la Intersindical-CSC Educació “davant la crisi, més comunicació”.

La Intersindical-CSC ens adherim a la campanya d’impagament de lloguers del Sindicat de Llogaters i Llogateres

Comunicat 13/03 de la Intersindical-CSC Educació sobre la gestió inicial del coronavirus a l’educació.

La Intersindical proposa una paralització de tota l’activitat econòmica que impliqui desplaçaments i no sigui essencial.

La Intersindical-CSC reclama un fons extraordinari amb impostos a grans empreses i fortunes per finançar la lluita contra el coronavirus

Tota la informació de la Intersindical-CSC per als treballadors de tots els àmbits sobre el coronavirus.

Efectes de les mesures del coronavirus en les tramitacions.

Educació suspèn tots els procediments i tràmits administratius que són de la seva competència

PREGUNTES FREQÜENTS DE L’ÀMBIT EDUCATIU

Soc substitut a la pública i em canvia el motiu de baixa o se m’acaba la substitució durant el confinament, què faig?

• Si tens problemes o creus que s’estan vulnerant els teus drets, contacta’ns a través del nostre formulari perquè puguem recollir el teu cas i fer les reclamacions i la pressió oportunes per canviar aquesta situació.

Puc anar al meu centre educatiu a treballar? M’hi poden fer anar?

• No, el Departament d’Educació ha estipulat expressament que els centres educatius han d’estar totalment buits. Cap treballador ni alumne ha d’anar-hi, no s’han d’establir cap mena de serveis mínims, ni reunions ni cap altra activitat presencial.

He de fer classes virtuals i enviar feina als alumnes?

• El Departament d’Educació ha estipulat que les setmanes de confinament són període NO LECTIU, i això significa que tot allò que es faci no pot ser avaluat ni contingut de proves o exàmens. Avançar matèria significaria un greuge per aquells alumnes amb situacions singulars, vulnerables o sense recursos digitals per seguir. Amb aquestes premisses com a base a complir, cada centre s’organitza de la manera que creu més convenient.

El meu sou està en risc?

• El Departament d’Educació ha deixat molt clar que això no són vacances ni una aturada de contractes, sinó que seguim treballant i a disposició dels centres i del Departament, però des de casa. Per tant, s’ha de seguir complint amb l’horari fent tasques relacionades amb la nostra feina i estar a pendent de noves ordres. Tenint en compte aquesta informació, el cobrament del mes de març no ha d’estar en perill perquè no hem deixat de treballar, sinó que ho fem d’una altra manera.

Soc monitor, educador o qualsevol altre tipus de personal no docent d’un centre educatiu i em volen acomiadar, què faig?

DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Formació extraordinària oberta: proposta formativa creada en el marc d’aquest context extraordinari.