Davant la crisi, més comunicació

Des de la Intersindical-CSC Educació demanem un cop més al Departament que estableixi protocols i canals de comunicació fluids, constants i efectius amb els seus treballadors i amb els sindicats. Ja ho demanàvem abans de la crisi del COVID-19, però ara la necessitat s’ha fet més palesa.

Per gestionar la crisi de la millor manera possible és necessari poder fer front a les incerteses amb les quals molts treballadors viuen aquesta situació. Manca informació sobre les tasques i responsabilitats que han d’assumir durant aquests dies, sobre la seva situació laboral, avaluacions, selectivitat, l’evolució d’aquesta crisi… uns centres insten els seus docents a fer unes coses i d’altres, unes altres totalment diferents, i bona part de la informació és rebuda a través dels mitjans de comunicació, on fins i tot s’ha parlat de la possibilitat de continuar amb l’activitat lectiva de manera telemàtica les setmanes vinents.

De la mateixa manera, molts docents estan perdent la feina aquests dies, substituts que veuen com se’ls acaba el seu nomenament o els canvia el motiu de substitució i el nomenament decau, es troben sense perspectives laborals, amb lloguers per pagar i responsabilitats familiars. Així mateix, també caldria poder explicar directament als treballadors com es gestionaran els tràmits pendents o que recaiguin en aquestes dates.

Tenim una eina molt potent i democratitzadora que és el correu XTEC. Aquest correu seria una bona manera per establir un canal d’informació fluid empresa-treballador per fer arribar tota la informació necessària per anar esvaint alguns dels molts dubtes que aquesta crisi ha creat i, aprofitant l’avinentesa, deixar creada una via de comunicació que serveixi per millorar una de les grans mancances del Departament d’Educació.