Permís parcialment retribuït

Foto d'un grup divers de professors asseguts junts en una aula, immersos en una discussió amb un sentiment de camaraderia.

La Intersindical Educació hem sol·licitat a l’Administració la implementació del permís parcialment retribuït, o, tal com se’l coneix col·loquialment, permís de l’any sabàtic. Aquest permís ja ha estat implementat a gran part de l’Estat Espanyol, per exemple a territoris com el País Basc, Aragó, Navarra, Cantàbria, Castella la Manxa o Castella i Lleó. La Intersindical creiem que no té sentit que, al nostre país, no existeixi aquesta possibilitat per a tot el personal docent.

Aquest permís implicaria cobrar durant cinc anys consecutius (els quatre anys anteriors i l’any sabàtic) un percentatge del sou (que podria oscil·lar entre un 84 o 85%) treballant a jornada completa. Aquest període de 5 anys computaria a efectes d’antiguitat i drets passius, incloent l’any no treballat.

La Intersindical considerem fonamental la creació d’espais en els quals el personal docent pugui accedir a formacions de gran abast, aprofundir en aspectes pedagògics rellevants o fins i tot preparar-se per a impartir noves especialitats, per posar sobre la taula alguns exemples. Creiem que aquest permís pot beneficiar aquests objectius i facilitar la conciliació laboral i familiar, així com gaudir del temps necessari per poder replantejar-se projectes futurs. A més, el nou currículum planteja canvis rellevants al nostre sistema educatiu i cal comptar amb les condicions adequades per a aquests nous reptes i poder garantir una educació de qualitat i un desenvolupament adient de la tasca docent.

D’altra banda, el permís parcialment retribuït pot servir per millorar l’estat de salut del professorat, que pateix unes condicions de sobrecàrrega laboral, angoixa i esgotament mental i emocional que dificulten la seva feina. Cal dir prou a aquest menysteniment de les condicions laborals i de salut dels i de les docents, i al greuge comparatiu respecte una gran part del territori espanyol.

La Intersindical vetllem per la millora de les condicions laborals de totes les treballadores i treballadors, i per aquest motiu vam demanar en el seu moment la implementació del permís menstrual. El permís parcialment retribuït és un pas més en aquesta direcció, perquè unes condicions laborals idònies sempre redunden en una millora de la qualitat educativa.

Ajuda’ns a lluitar per un sistema educatiu de qualitat, més just i democràtic. Suma’t al sindicat independentista i de classe, afilia’t a La Intersindical!