RESUM DE LA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ 15-12-21

Avui 15 de desembre hem assistit a la mesa sectorial de personal docent convocada pel Departament d’Educació. A la mesa s’hi havien de tractar alguns dels aspectes relacionats amb el procés d’estabilització del personal interí i l’oferta pública relativa a la taxa de reposició dels anys 2018 i 2019, un total de 3816 places.

En aquest context, se’ns ha demanat, a la part social, de participar en una votació per decidir si es mantenia la convocatòria d’aquestes places per realitzar el procés de selecció al mes de juny, amb la normativa vigent, o si, per contra, era millor esperar a l’aprovació del nou decret, amb la qual cosa el procediment a aplicar seria el nou marc normatiu.

Per raons evidents, i davant la manca de concreció sobre un tema tan cabdal i que afecta tants docents, alguns dels sindicats presents s’han negat a participar en la votació i/o a abandonar la mesa mentre aquesta es realitzava. La Intersindical  ens hem negat a participar en aquesta situació sobrevinguda i hem demanat responsabilitats al Departament, ja que aquest no s’ha volgut pronunciar sobre la qüestió i s’ha limitat a dir que acceptaria el resultat de la votació.

Només dos sindicats (CCOO i el Sindicat de Professors de Secundària) han optat per participar en la votació proposada pel  Departament. La conseqüència de la improvisació i la manca de seriositat del Departament en plantejar una qüestió que no estava prevista a l’ordre del dia per a la reunió ha estat un ajornament de la convocatòria d’oposicions per a més endavant, un cop es publiqui el nou decret, previst per a finals de maig.

La Intersindical Educació lamentem aquesta manera erràtica d’actuar de l’administració educativa, i esperem que no es torni a repetir en un futur. Actuar amb aquesta improvisació és jugar amb frivolitat amb el futur de molts professionals de l’educació del nostre país.