El 29 d’abril l’educació es mobilitza!

El dia 29 d’aquest mes d’abril hi ha convocades dues concentracions unitàries a les 18h a les ciutats de Barcelona i de Tortosa. Des de la Intersindical Educació animem tothom a participar-hi i a fer sentir la seva veu en un moment de canvi de govern i d’inici de legislatura.

Els sindicats educatius amb representació fem front comú per tal de pressionar el Departament d’Educació en un seguit de demandes que considerem de mínims, compartides i irrenunciables. Cal que es reverteixin tant les retallades dels darrers anys com els efectes nocius que la COVID i la gestió que n’ha fet l’administració han tingut en el nostre sistema educatiu. Entre aquestes demandes, recollides als documents que podeu descarregar al final del text, n’hi ha de relacionades amb les condicions laborals retallades (restabliment de l’horari lectiu anterior a la crisi, reducció de les ràtios, estabilització del professional substitut i interí, etc.) i amb la seguretat i la salut als centres educatius per tal de fer front a la situació extraordinària de pandèmia (increment de personal, provisió de tots els equips de seguretat necessaris i mesures de ventilació, etc.).

Així mateix, també hi ha demandes que se centren en el model educatiu que volem, com la demanda conjunta de retirada immediata del Decret de Plantilles, que suposa l’aproximació al model privat, que ha enrarit el funcionament intern dels centres, ha fet minvar la democràcia i que ha afectat especialment els treballadors en una situació laboral més precària (interins i substituts).

La Intersindical Educació sortirem al carrer també amb reivindicacions pròpies que s’afegeixen a les conjuntes i que exigirem, encara que sigui en solitari, al nou Govern independentista que resulti de les eleccions del febrer.

Volem un augment progressiu del pressupost d’educació de manera que arribi al 7% del total del PIB, que es facin passes cap a una xarxa pública única i 100% gratuïta i que es garanteixi d’una vegada per totes la vehicularitat del català a tots els nivells de l’educació, aplicant les mesures necessàries per fer complir la immersió i fer efectiu el dret dels infants i joves a rebre una educació en la llengua pròpia i de cohesió del país. També en relació amb la llengua, exigim que es reverteixi el procés de desmantellament d’Aules d’Acollida que s’ha produït aquest curs, i que vam denunciar en aquest article, i que es destinin prou recursos a una atenció individualitzada i en català adient a tot l’alumnat nouvingut que hi ha a les nostres escoles i instituts.

Evidentment, com sempre, també farem sentir la nostra veu per reclamar la materialització de la República Catalana, en la qual podríem desenvolupar l’educació amb llibertat i més recursos.

Per últim, des de la Intersindical Educació animem tota la comunitat educativa no només a participar de les dues concentracions del dia 29 d’aquest mes, sinó a mantenir les mobilitzacions de manera sostinguda fins que el Departament d’Educació assumeixi les nostres demandes, que considerem tant justes com necessàries. Cal sortir al carrer, fer activisme a les xarxes i a cada centre educatiu, parlar amb els companys i crear consciència col·lectiva per una educació pública, catalana, gratuïta, igualitària, inclusiva i laica.

MOBILITZEM-NOS!