Posicionament dels grups polítics envers les reivindicacions educatives #14F

Respostes obtingudes dels partits polítics. Els interrogants són per a posicionaments poc clars i els espais en blanc perquè no s’ha obtingut cap mena de resposta malgrat diversos intents de contacte.

La reversió de les retallades presents a l’educació pública a Catalunya que patim des de fa més de deu anys i que ha anat en detriment de la qualitat educativa i les condicions de treball als centres educatius, és inajornable. Els sindicats sotasignats, amb l’objectiu d’informar tant els treballadors i treballadores com la societat en general, ens hem reunit amb els grups parlamentaris, davant de la convocatòria d’eleccions al Parlament de Catalunya que es durà a terme aquest diumenge vinent 14 de febrer, amb l’objectiu de fer-los arribar la plataforma reivindicativa unitària i demanar-los-en el seu posicionament explícit.

Enguany, amb la manca de recursos evidents per fer front a la pandèmia, hem vist i constatat com des dels centres tots els professionals han estat a primera línia tot i la manca de mesures de seguretat i la mancança de personal. El professorat i personal d’atenció educativa mereixem un respecte per la feina que fem, i la recuperació de les retallades brutals que encara patim, ha de ser un dels punts claus del pròxim govern de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, els hem exhortat a prendre el compromís d’arribar al 6% del PIB que la mateixa Llei d’Educació de Catalunya reconeix i que els diferents governs han anat obviant i no prioritzant en les darreres legislatures, sempre amb arguments de disponibilitat pressupostària.

Els sindicats d’educació continuarem pressionant en un moment prou delicat en què cal una aposta clara pels serveis públics i la reversió immediata de les retallades de drets i condicions arrabassades a partir del 2010 al conjunt de treballadors i treballadores d’educació. La reversió és inapel·lable. Desitgem que el futur govern i la futura conselleria d’educació es comprometi a aquest retorn. De manera unitària, els sindicats d’educació, ens comprometem a mobilitzar tot el professorat, i cadascun dels centres, activant i convocant les assemblees de treballadores, amb l’objectiu de revertir, mitjançant totes les mobilitzacions, les condicions que actualment patim als centres educatius.

Roda de premsa davant del Departament d’Educació per presentar l’informe sobre els posicionaments dels grups polítics envers les reivindicacions d’educació de cara a les eleccions del 14F.