Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència

Avui celebrem el Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència convençuts que l’educació té una tasca clau. Si nens i joves no tenen referents femenins es reforça l’estereotip que les dones són menys vàlides en l’àmbit científic. Només el 7’6% de científics són dones als llibres de les escoles. No és estrany, doncs, que només un 7% de noies de 15 anys vulguin dedicar-se a professions tècniques, ni que en les carreres científiques només hi hagi un 28’5% de dones. Per tot això, animem els docents catalans a fer realitat aquesta tasca imprescindible, a fer que les dones científiques entrin a l’aula, les d’abans i les d’ara, i a nodrir els infants de referents femenins en tots els àmbits. Perquè les nenes, noies i dones poden fer i ser qui vulguin, sense barreres ni limitacions!

Tot seguit us oferim alguns enllaços externs d’interès per aprendre més sobre dones científiques i per ajudar a tenir recursos per fer-les entrar a les aules del nostre país: