Solucions davant l’emergència a l’educació no reglada

Els quasi deu mil treballadors de l’educació no reglada de Catalunya, un col·lectiu històricament marcat per la precarietat, es troben en una situació insostenible.

Més de dos terços de les empreses han aplicat ERTOs de suspensió o reducció de jornada, bona part hi han afegit acomiadaments i d’altres han cessat la seva activitat deixant tota la plantilla al carrer. D’entre les darreres, destacarien dos bucs insígnia del sector que sumen vora-cinc cents acomiadaments, Merit School, que abaixa la persiana dels seus centres de Barcelona i Badalona, i Internacional House Barcelona, que tanca els de Barcelona, Mataró, Terrassa, Sabadell, Tarragona, Palma i Saragossa.

Professors d’escoles de música, teatre i dansa, d’acadèmies d’idiomes i repàs o de centres de formació ocupacional, entre molts d’altres, veuen com plou sobre mullat. Es tracta d’un sector marcat per la temporalitat, en què els contractes predominants són a temps parcial i els fixos sovint són de caràcter discontinu, i que es regeix per un conveni col·lectiu pactat per CCOO, UGT i USOC i la patronal el passat mes de juny, i que ja s’ha evidenciat com a insuficient.

Des de la sectorial d’Educació de la Intersindical-CSC reclamem al govern català que vagi més enllà del decret llei aprovat el passat deu de novembre, i que s’impliqui a fons per donar solucions a un sector clau per a la formació de la ciutadania i del que depenen milers de treballadors. I, sobretot, emplacem aquests treballadors a organitzar-se, atès que en la conjuntura actual es fan encara més imprescindibles les eines que us pot oferir el sindicat, des de l’assessorament legal fins al fet de tenir delegats de personal per poder defensar els drets de la plantilla.