Prou de jugar amb els opositors, demanem seriositat al Departament d’Educació en la gestió de la segona prova

El passat dimecres 18 de novembre a la mesa sectorial d’educació, després d’abordar diversos temes, i davant la nostra insistència al torn obert de paraula, vam aconseguir un marc temporal orientatiu de quan es realitzaria la segona prova de les oposicions: se’ns va afirmar que tindria lloc en tot cas durant el desembre, en una data per determinar.

Des de l’inici, la intenció del Departament era convocar-la amb una antelació de 7 dies, mentre que els sindicats en reclamàvem 15. Finalment, prèvia negociació, vam acordar que es convocaria la segona prova amb 10 dies d’antelació.

La sorpresa va ser majúscula quan el passat dimarts 24 de novembre el Departament d’Educació va fer públic que l’endemà publicaria la data de la prova, però tothom la va acabar sabent a base de filtracions en un lamentable espectacle comunicatiu (als quals ens tenen acostumats, val a dir). Una nova falta de respecte a tota la gent implicada en aquest procés que estava pendent d’aquesta data i suportant el neguit i el patiment d’una incertesa massa llarga.

Finalment, es va fer públic de manera oficial que la segona prova de les oposicions «està previst» que comenci el dia 9 de gener, menystenint allò que havien dit en mesa als sindicals i amb un redactat que no ens permet estar segur que s’acabi realitzant en aquesta data.

És per això que des de la Intersindical-CSC Educació volem manifestar el nostre rebuig a les maneres de fer unilaterals i improvisades del Departament, a la manca de respecte per la seva pròpia paraula i a la manca de seriositat i criteri que suposa voler primer convocar la segona prova només amb 7 dies d’antelació i fer-ho finalment 1 mes i mig abans, període en què es poden produir diversos imprevistos que facin que la data prevista no sigui realment la definitiva i tornem a trobar-nos exactament com ara. Exigim, per tant, que la situació de desori que s’ha produït no esdevingui norma i que, d’una vegada per totes, el Departament faci una gestió adequada de la informació atès que estar ben informats és un dret d’aspirants, tribunals i treballadors en general, i que el procés d’oposicions es pugui acabar amb certa dignitat i coherència.