Un curs difícil, de mobilització i de lluita col·lectiva

Mobilització de la Intersindical a l’escola Joan Juncadella de Sant Vicenç dels Horts.

Hem viscut els primers dies d’un curs del qual el primer que cal fer és un reconeixement a l’esforç, la capacitat d’organització i el compromís dels treballadors dels centres educatius. Equips directius, monitors, educadors, tècnics, docents, personal de neteja… tothom està fent possible que s’hagin pogut obrir les portes dels centres amb uns mínims necessaris de seguretat, d’organització i de qualitat educativa davant la mala gestió de les autoritats i la dificultat del moment. Ara bé, precisament per això cal seguir amb la denúncia continuada de la situació i de la gestió del Departament d’Educació com hem fet els últims mesos.

Des de la Intersindical-CSC, en la situació actual, a més de totes les reivindicacions per un sistema educatiu lliure, digne i de qualitat, tenim com a prioritat la lluita perquè les aules siguin realment segures per tothom de manera continuada i duradora i així ho afrontem des de diferents fronts. En primer lloc, estem al costat dels docents, atenent dubtes de tothom que es posa en contacte amb nosaltres i intentant resoldre els problemes generats per aquest caos de gestió. En segon lloc, així com hem fet des del principi, pressionem el Departament d’Educació per aconseguir més i millors mesures a través de les meses sectorials i les meses de salut i prevenció de riscos, en les quals tenim representació. D’altra banda, des de les Juntes de Personal docent estem treballant per recollir tots els casos en els centres de cada territori on hi ha mancances, problemes, greuges o nomenaments irregulars, per tal de tramitar-ho davant d’inspecció educativa i inspecció de treball. Però a més creiem que aquesta lluita s’ha de fer extensiva a tota la comunitat educativa, no és una lluita només de docents, és una lluita d’una societat en ple reclamant recursos per un servei públic essencial.

Després d’analitzar l’enquesta enviada a tot el professorat i que han respost més d’una quarta part dels docents de l’educació pública, de parlar, debatre i decidir amb la nostra afiliació de tot Catalunya, i de sondejar centres i docents, hem observat una clara majoria favorable a fer mobilitzacions i accions per reivindicar i fer visible la situació que facin compatible el moment de crisi social que estem patint i la reivindicació, i aquest és el mandat que hem entomat i que portarem a la pràctica.

D’aquesta manera, doncs, treballem i treballarem en la lluita, l’actuació i la pressió des de tots els fronts, tant la part institucional de les meses sectorials i de salut i juntes de personal docent de cada servei territorial, com també amb mobilitzacions als carrers i campanyes a les xarxes que anunciarem els pròxims dies, per tal de denunciar la situació i fer visibles les reivindicacions, necessitats i mancances que estem patint als centres educatius per la mala gestió del Departament d’Educació amb l’objectiu de pressionar per aconseguir els canvis que són necessaris.

I com a sindicat de classe, no ens quedem només en l’àmbit de l’educació, sinó que veiem la mala gestió de la COVID-19 com un problema global que afecta tots els àmbits laborals, començant per la manca d’un permís retribuït per tenir cura de fills confinats. Per això, des de la Intersindical-CSC Educació, apostem per organitzar la lluita d’una manera compartida amb altres col·lectius i organitzacions que traspassi les parets de l’aula, i així ho estem fent. La precarització de l’educació, i dels serveis públics en general, afecta a tothom.