Denunciem menysteniment cap a l’educació de persones adultes

Centre de Formació d’Adults Vallès, de Granollers. Imatge del web de l’Ajuntament.

La Intersindical-CSC donem suport a les peticions de la Mesa de l’Educació de Persones Adultes, reclamant informació sobre els temes pendents d’aclarir per acabar aquest curs, com ara el calendari de les proves d’accés a la Universitat.

També dels temes urgents de cara al curs vinent, com el calendari de preinscripcions i en quines condicions es podrà fer, com es pensa garantir una oferta mínima formativa que cobreixi les necessitats i quines mesures es prendran per garantir l’atenció educativa en grups petits tal com exigeix l’emergència sanitària.

Igualment, la Mesa ha reclamat la represa de les reunions per atendre les necessitats d’aquest sector educatiu i que es van interrompre per les mesures de confinament.

Tot seguit us facilitem el text conjunt que diversos sindicats que formem part de la mesa hem fet arribar al Departament després de l’última reunió:

EL PROFESSORAT I ELS SINDICATS DENUNCIEN MENYSTENIMENT DEL GOVERN CAP A L’EDUCACIÓ DE PERSONES ADULTES

La Mesa de l’Educació de persones Adultes, representant el professorat de Centres de Formació d’Adults (CFA) des de fa més de 30 anys, amb el suport dels sindicats, USTEC, INTERSINDICAL-CSC, CCOO i CGT, volem fer avinent que hem fet arribar un escrit als organismes responsables de l’Educació d’Adults a Catalunya on expressem la preocupació, incertesa i, en alguns casos, indignació per la situació dels Centres de Formació d’Adults. Tant pel que fa als CFA ordinaris com als CFA ubicats en centres penitenciaris, agreujada pel context que vivim de pandèmia de la COVID-19. En concret, les reivindicacions i crítiques es resumeixen en tres blocs:

– No hi ha cap tipus d’informació per part del Departament en relació a l’acabament del curs. Es faran proves d’accés a la Universitat? Quan tornarà l’atenció, el servei presencial?

– Manca absoluta de garanties per al manteniment i necessària millora de l’oferta de Formació d’Adults i, per tant, de plantilles cara al curs vinent 2020-2021, oimés amb les noves necessitats de protecció social amb l’actual pandèmia i el necessari fraccionament dels grups per garantir la distància interpersonal.

– És imprescindible una reunió dels agents involucrats a l’Educació d’Adults, sindicats, Mesa i administració per tractar el futur d’aquest sector tan menystingut i ara oblidat.