Carta als partits independentistes catalans del Congrés espanyol per la LOMLOE

Amb motiu del procés de debat sobre la proposta de Ley Orgánica de Modificación de la LOE (LOMLOE) al Congrés de Diputats i posteriorment al Senat, des de la Intersindical-CSC Educació, com a sindicat independentista, ens hem adreçat als representants electes de l’independentisme català a Espanya per fer-los arribar les nostres consideracions i valoracions generals sobre l’esmentat projecte de llei.

Tenim clar que les úniques lleis educatives que poden respondre a les necessitats i desitjos de les classes populars catalanes són les que emanin de la sobirania del nostre país i és en aquest marc que cal una llei republicana que superi l’actual Llei d’Educació de Catalunya (LEC), la qual encara respon als models heretats d’ensenyament i que no ens permet avançar cap a una xarxa escolar única, pública, democràtica, laica, inclusiva, feminista i no segregadora.

Dissortadament, mentre el nostre poble segueixi sense ser sobirà, les lleis de l’Estat condicionaran inevitablement el nostre sistema educatiu, i en aquest sentit hem cregut necessari de fer sentir les nostres consideracions com a representants dels treballadors de l’educació catalana.

La nostra voluntat és que, en cas de compartir la nostra visió totalment o parcialment, l’escrit enviat pugui ser tingut en compte de cara a l’elaboració, transacció, o debat d’esmenes.

Així doncs, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Junts per Catalunya (JxCat) i la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) han rebut el següent document que podeu descarregar a continuació.