Dignificació i Visibilització de l’Educació Infantil 0-3: Una Campanya Imprescindible

Nens jugant en una escola.

La Intersindical Educació iniciem una campanya fonamental per a l’etapa educativa dels nostres infants més petits, la que va des del naixement fins als 3 anys. Aquesta campanya busca donar suport i visibilitat a aquesta etapa crucial, sovint oblidada o menystinguda dins del sistema educatiu.

Entenem l’educació inicial com el fonament sobre el qual es construeix tot el desenvolupament posterior de l’infant. És per aquest motiu que exigim una dignificació d’aquesta etapa, reconeixent-la no només com a assistencial sinó com a profundament educativa, essencial per al creixement integral dels infants.

Visibilitzem l'etapa 0-3

Què defensa la campanya Visibilitzem l’etapa 0-3!?

1. Reconeixement de l’Etapa 0-3 com a Educacional: Les escoles bressol no són simplement espais de cura; són entorns on els infants comencen el seu camí d’aprenentatge, descoberta i felicitat. Aquesta fase ha de ser reconeguda com a part integrant de l’educació dels infants, necessitant professionals qualificats i un ambient enriquidor.
  2. Millora de la Qualitat Educativa: Una baixada de ràtios és imprescindible per assegurar una atenció individualitzada i de qualitat. A més, la presència de parelles educatives en les aules s’ha de veure com una necessitat, no un luxe.
  3. Regulació de les Condicions Laborals: Les treballadores de les escoles bressol mereixen un reconeixement just del seu treball, amb sous dignes i condicions laborals que reflecteixin la importància de la seva tasca, independentment de la titularitat del centre.
  4. Adaptació d’Horaris i Calendari: És fonamental revisar els horaris i el calendari de les escoles bressol per promoure la conciliació familiar sense convertir aquests centres en meres guarderies.
  5. Protecció davant les Altes Temperatures: Especial atenció cal posar a les condicions dels centres durant els mesos més càlids, assegurant-se que tant infants com professionals disposen d’un entorn adequat.
  6. Dotació de Recursos: L’etapa 0-3 necessita una inversió significativa en recursos econòmics, materials i socioeducatius, especialment per a aquells infants amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu.

Com podeu col·laborar?

Us animem a sumar-vos a aquesta campanya de recollida de signatures. Podeu fer-ho de diverses maneres:

• Signant la campanya en línia: Clicant en aquest ENLLAÇ.
  • Difusió visual: Imprimint i exposant el CARTELL de la campanya, que inclou un codi QR per facilitar l’accés a la petició.

La vostra participació és crucial per aconseguir un canvi significatiu en la percepció i tractament de l’educació infantil 0-3. Aquesta no és només una campanya per a professionals de l’educació, sinó per a tota la societat, que es beneficiarà d’un futur amb ciutadans més preparats, feliços i integrats.

Dona suport al 0-3 i signa el manifest!

Lluita amb nosaltres, lluitem amb tu!

QR Campanya 0-3