Retorn de l’última paga retallada, del 2014

Després de la crisi econòmica que va començar el 2008, el govern català, liderat per Artur Mas, va retallar diverses pagues extra a tot el personal públic de Catalunya. D’aquestes, s’han anat retornant totes excepte la del 2014. Fruit d’un acord del 2018 de CCOO, UGT i USOC amb l’administració, aquesta darrera paga s’havia de retornar entre finals de 2021 i el transcurs del 2022.

No obstant això, el Govern va comunicar aquest dilluns que el retorn de la paga extra del 2014 es farà íntegrament aquest 2021, concretament amb la nòmina del mes de novembre, millorant així l’acord que havien acceptat i signat diversos sindicats el 2018.

Des de la Intersindical celebrem que, d’una vegada per totes, el Govern de la Generalitat hagi fet el possible per acabar amb aquest greuge que han patit els treballadors públics, que van veure com se’ls negaven uns diners que eren seus, però a la vegada trobem molt greu que s’hagi trigat gairebé una dècada a retornar el sou que es va escatimar als treballadors. Considerem que una retallada d’aquest tipus mai s’hauria d’haver aplicat i exigim que no es torni a produir.