Escoles Municipals – Ajuntament de Barcelona

Intersindical Ajuntament Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona és titular d’una extensa i reconeguda xarxa de centres educatius municipals formada per 101 escoles bressol municipals, 13 escoles de primària, 9 instituts, 4 centres d’educació especial, 2 centres d’ensenyaments artístics, 2 centres d’educació permanent d’adults, 5 escoles municipals de música i el Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

El 24 d’abril de 2002, es va constituir el Consorci d’Educació de Barcelona, segons el que disposava el Decret 84/2002, de 5 de febrer del mateix any. El Consorci d’Educació de Barcelona es defineix com un ens públic de caràcter associatiu, integrat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió conjunta de les funcions, les activitats i els serveis en matèria educativa. Des de l’1 de gener de 2009, les 13 escoles de primària; 9 instituts; 4 centres d’educació especial; 2 centres d’ensenyaments artístics i els 2 centres d’educació permanent d’adults, estan integrats i es gestionen des del Consorci d’Educació de Barcelona.

La Intersindical és un sindicat de classe, que pretén dinamitzar la lluita en defensa dels drets laborals a tots els sectors i de manera solidària. L’educació, un dels pilars més importants de la societat, té la seva pròpia sectorial que centra la seva acció en dues vessants: la defensa dels nostres drets com a treballadores en l’àmbit de l’ensenyament i la lluita per un sistema educatiu pública, català, democràtic i feminista que doni resposta a les necessitats socials, i que formi una ciutadania culta i crítica.

Nosaltres com a escola municipal que som hi tenim molt a dir i volem que Barcelona continuï sent el referent que ha estat sempre. Per nosaltres, el personal docent i no docent de les escoles és un tresor que hem de preservar entre tots i apostem decididament per empoderar a totes les persones que formen part d’aquest sector per tal de potenciar tot el millor que tenen i que poden aportar a la comunitat educativa.

Volem canviar les coses des de dins, canviar dinàmiques de treball i també sindicals. Ara que ja fa un parell d’anys que tenim representació a l’Ajuntament, i que ja n’hem vist de tots colors, estem a punt per capgirar-ho tot. Volem trencar amb el monopoli dels grans sindicats i fer sindicalisme d’una altra manera, a la nostra manera.

I per tot això i molt més ens fa falta més gent. Volem que ens ajudeu a créixer i a tirar endavant les propostes que entre tots estem creant i compartint.

Si creus que tens alguna cosa a dir i a fer, la Intersindical és el teu lloc. Posa’t en contacte amb nosaltres i comencem la partida!

Mònica Tejedor i Pilar Cros
Intersindical CEB-IMEB
Tel 667460708

XARXES EDUCACIÓ: TwitterFacebookInstagramTelegram