Davant la mobilització convocada per diferents agents de l’educació concertada

Els qui denunciaven que el Departament d’Educació volia acabar amb l’educació concertada augmentant les ràtios d’alumnes necessàries per mantenir el concert d’un grup, i que aquell canvi de criteri comportaria la desaparició de centenars de grups de P3, ara ja no parlen de xifres o bé les han de citar parcialment.

Perquè els i les professionals de l’educació concertada puguin tenir una visió real i global del sector, el departament no ha augmentat les ràtios necessàries per concedir un concert, ha recuperat les tradicionals prèvies a la covid.

Amb xifres oficials, l’educació concertada ha aguantat millor que la pública la reducció de la natalitat, i les inscripcions hi han baixat un 4% menys. Malgrat això, dels quasi un miler de grup concertats de P3 que hi havia aquest curs, la resolució que ha publicat el departament d’educació fixa que el proper curs vora una setantena de centres en perdran un. Per contra, una vintena que l’havien perdut el curs anterior el recuperen, pel que el balanç total serà de cinquanta grups i escaig.

Des de la Intersindical compartim totalment la necessitat d’articular fórmules de recol·locació de les plantilles expressada pels convocants de la manifestació del sector que es celebrarà avui a la plaça Sant Jaume.

Respecte a la petició de desplegament definitiu de la LEC, per la part que ens pertoca com a sindicat, desitgem que com fixa aquella llei s’homologuin les condicions laborals i retributives del personal docent de la concertada amb els professionals de la pública. I podríem dedicar més esforços a lluitar per aquest objectiu si no les haguéssim de destinar a combatre, per la via legal i de la mobilització, els incompliments del conveni col·lectiu que practiquen centres adherits a les patronals convocants.

Finalment, conscients que encara no tenim la representació comparable als tres principals sindicats del sector, com a quarta força sindical que enguany ha incrementat un 117% el nombre de delegats i que compta cada cop amb més afiliats i seccions sindicals, ens adrecem a tots tres oferint-nos de nou per a acordar un calendari de mobilitzacions conjunt que permeti acumular forces de cara a aconseguir un millor conveni col·lectiu.