Mites i realitats de la pèrdua de línies concertades de P3

Aquest darrer trimestre els tres sindicats majoritaris de l’educació concertada s’han mobilitzat contra el Departament d’Educació, l’acusaven de voler augmentar la xifra d’alumnes necessaris per garantir el concert d’una línia, decisió que argumentaven comportaria la retirada del concert a més de dues-centes unitats de P3.

Si bé al seu darrer manifest ja admeten que la caiguda de concerts almenys es reduirà a la meitat, hi segueixen ocultant que en realitat el Departament d’Educació recupera la ràtio tradicional, que el darrer curs havia flexibilitzat excepcionalment en no poder-se fer les inscripcions presencialment. De fet, hi ha afegit el compromís de no retirar el concert de cap aula si a la mateixa zona n’hi ha una de pública amb el mateix número d’alumnes.

Als sindicats que acaben de convocar els representants dels treballadors a concentrar-se davant d’aquest organisme, els convidem a mantenir la pressió quan arribi l’hora d’exigir responsabilitats als titulars dels centres educatius concertats. Ens hi trobaran ferms al seu costat, doncs és evident que si el sindicalisme no és capaç d’assenyalar també l’empresa, es desdibuixa.

A les escoles que generin beneficis i acabin perdent un concert, caldrà exigir al titular que es faci càrrec del manteniment del grup. A les que no en generin, emplaçar al titular a prendre mesures urgents que evitin futurs acomiadaments, tot recordant-li que per la via del Decret Llei 10/2019, de 28 de maig, podria garantir que tota la plantilla pugui continuar treballant al centre fins a jubilar-se i fer-ho amb millors condicions.

Com a quart sindicat en representació a l’educació concertada no podem oblidar la pèrdua progressiva de poder adquisitiu dels professionals del sector, i en aquest sentit, ens adrecem als tres sindicats majoritaris. Els proposem acordar un calendari de mobilitzacions, que permeti acumular forces, i aconseguir millores més substancials que les obtingudes amb la darrera actualització del conveni.