La Intersindical fixem els objectius prioritaris per al nou conseller d’Educació

Josep Bargalló i Josep González Cambray. EuropaPress

En l’àmbit educatiu la llista de reivindicacions és llarga i pressionarem perquè es facin passes endavant durant la legislatura en tot allò que necessita l’educació del país i els seus treballadors, una educació fins ara gestionada des d’una lògica neoliberal que, al capdavall, no fa altra cosa que aniquilar l’essència dels centres educatius: garantir el dret a l’educació basat en el principi d’equitat i d’igualtat d’oportunitats. Volem que es construeixi des d’avui mateix el sistema educatiu que volem per a la República Catalana.

En aquest sentit, les primeres accions que prioritzem per al nou conseller i que cal que abordi de manera immediata són les següents:

  • Revertir les retallades que fa més d’una dècada que s’arrosseguen: acabar amb la jornada precària d’un terç per passar-la a mitja jornada i el retorn a l’horari lectiu, remuneracions i els drets anteriors a les retallades. Volem un calendari en el qual s’especifiqui quan es revertirà cadascun dels greuges soferts, començant a aplicar-lo el curs vinent.
  • Aturar tots els tancaments de grups de P3 previstos. Cada tancament significa un cop dur per a l’escola, alumnes que han d’anar a altres centres, la pèrdua de llocs de treball i, sobretot, és una oportunitat perduda per abaixar les ràtios i augmentar la qualitat educativa.
  • Establir mesures urgents per a l’aplicació real de la immersió lingüística a tots els centres educatius del país i vetllar pel seu compliment tot garantint l’assoliment de la competència lingüística de l’alumnat en acabar l’educació obligatòria. A més, recuperar les aules d’acollida retallades i implementar-ne on calgui com a eina de cohesió lingüística clau.
  • Aplicar el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu als centres escolars, també conegut com a Decret d’educació inclusiva. L’atenció a la diversitat requereix d’una vegada per totes que s’hi destinin els recursos humans, materials i formació necessaris.
  • Solucionar els problemes generats amb l’FP i valorar-la com cal amb una nova llei, la retirada de la reforma curricular, el replantejament de l’FP dual i una solució ràpida per als PTFP.
  • Derogar el Decret39/2014, de 25 de març, pel qual es regulen els procediments per definir el perfil i la provisió de llocs de treball docents, un decret conegut també com a Decret de plantilles. Aquest decret ha suposat un greuge per a molts treballadors, permet les adjudicacions a dit pervertint així el sistema i ha deixat tocada de mort la democràcia als centres educatius.

Així mateix, hi ha demandes que com a sindicat demanem per al conjunt del sector públic i que cal que el nou conseller també anoti a la seva agenda per treballar-hi des d’avui mateix:

Aplicar urgentment totes les mesures extraordinàries i canvis legislatius necessaris per a l’estabilització dels interins en abús de temporalitat.

– En l’apartat de salut i prevenció de riscos laborals, que tots els Departaments considerin l’informe de funció pública informació reservada per a determinar les sancions disciplinàries a aquelles persones que assetgen laboralment. Actualment el Departament d’educació és l’únic que s’hi oposa. A més, com vam reclamar en la mesa paritària, cal que s’atorgui un permís retribuït no recuperable a les dones embarassades davant dels brots de COVID un cop demostrat el risc que comporta per a l’embaràs.

Emplacem, doncs, el nou conseller i el seu equip a treballar en aquestes propostes de manera ràpida, atès que només cal voluntat política per a dur-les a terme. Així mateix, quedem a la seva disposició des d’avui mateix per seure a parlar, negociar i treballar per a la millora de l’educació i de les condicions laborals, perquè només amb el diàleg amb la comunitat educativa i tots els agents de l’àmbit educatiu pot aconseguir-se una bona acció de govern.

image_pdfimage_print