La Intersindical-CSC exigim supervisió sanitària per a les proves PCR als centres educatius

Des de la Intersindical-CSC veiem amb molta preocupació l’última mesura que està intentant implementar el Govern de la Generalitat de Catalunya, per la qual els alumnes de l’educació secundària es prendran mostres per a proves PCR ells mateixos amb l’única supervisió d’un docent.

Els docents no són sanitaris i no tenen ni la formació ni la protecció suficient per exercir amb garanties aquesta tasca, és una delegació de funcions inacceptable. Des de l’inici de curs s’està jugant amb els docents i s’està exhibint una gestió nefasta de la pandèmia a l’educació amb una manca de planificació evident, mesures i recursos insuficients, canvis de criteri constants i una comunicació clarament deficient amb informacions que arriben, un cop més, abans a la premsa que als treballadors i als seus representants. Més de mig any després de l’inici de la pandèmia continua la improvisació i aquesta manera d’actuar del tot irresponsable.

Exigim que als centres, en el moment de presa de la PCR, hi hagi personal amb formació sanitària que supervisi el procés i en garanteixi el correcte desenvolupament. No ens valen excuses, si cal fer contractacions, que es facin. Els docents han demostrat sobradament el seu compromís, el seu esforç i la seva responsabilitat enfront de la pandèmia, i el col·lectiu està disposat a col·laborar en tot el que calgui, però hi ha límits que no es poden sobrepassar, i negar-se a assumir aquesta tasca no és res més que un nou acte de responsabilitat pel bé de tothom.

Així, doncs, esperem la rectificació dels departaments d’educació i de salut i que presentin una solució en la línia que proposem perquè, en cas de no fer-ho, estudiarem la legalitat d’intentar obligar els docents a responsabilitzar-se totalment de proves mèdiques i prendrem les mesures oportunes. Farem costat al personal docent i als equips directius que es neguin a participar d’un nou despropòsit en la gestió de la pandèmia a l’àmbit educatiu i no descartem cap mesura de pressió i de mobilització per tal d’aturar-ho.