La Intersindical-CSC contra els tancaments a P3. Defensem l’educació catalana!

Cap tancament a P3!
Cap tancament a P3! Defensem l’escola catalana!

La comunitat educativa d’aquest país fa anys que resistim una situació insostenible de precarització progressiva del sistema educatiu i de les nostres condicions de treball. Avui dia ja no es poden justificar les retallades i la mala planificació com una resposta a la crisi econòmica, sinó que ja ha quedat clar que són un model polític fruit d’una ideologia determinada basada en el neoliberalisme.

Com cada any, quan s’apropa el període de preinscripcions, el Departament d’Educació anuncia el tancament de línies de P3, fins i tot en casos d’escoles d’una sola línia que són condemnades a tancar. Tot plegat ho disfressen amb un descens de la natalitat o la lluita contra la segregació, però un cop més s’evidencia que és un model de retallades conscient i premeditat.

Si no es tanquen línies es produeix un descens de ràtios i una millora de la qualitat educativa, i a més no es perden llocs de treball, perquè quan s’elimina una línia, també s’eliminen places docents.

Si una escola s’estava mantenint econòmicament, perquè davant d’una baixa matrícula cal tancar-li línies? Per què no es veu el descens de matrícula com una oportunitat per abaixar les ràtios en un curs clau com és el P3? Us imagineu l’oportunitat de treballar a P3, amb nens i nenes que trepitgen per primer cop una escola, amb 10 o 15 alumnes en comptes de 25?

Nosaltres sí, perquè creiem que l’educació infantil és la base de tot el sistema, i l’èxit educatiu en etapes superiors és impossible sense un bon treball en aquesta etapa.

CAP TANCAMENT A P3! DEFENSEM L’EDUCACIÓ CATALANA!

Vols penjar aquest comunicat al teu centre o repartir-lo entre els companys? Descarrega’n la versió imprimible aquí a sota.