
El Departament d’Educació no ha publicat mai una avaluació dels centres de primària en els quals s’ha compactat la jornada escolar, ni ha presentat cap evidència científica que a secundària la jornada partida millorarà el sistema.
L’Administració es limita a imposar models “pedagògics” que es mouen en marcs que tenen poc contacte amb la realitat dels docents patrocinats per fundacions privades i a satisfer els interessos econòmics d’algunes empreses que hi estan directament o indirectament vinculades.
Un cop constatat això, la qüestió és: hem d’adaptar l’horari escolar a les necessitats productives de les empreses en el marc d’un capitalisme cada cop més salvatge, o és la societat la que s’ha d’adaptar a les necessitats dels infants?
La Intersindical Educació, com que tenim clara la resposta, ens oposem frontalment a la implantació de la jornada partida a secundària. Ben al contrari, demanem que la jornada contínua s’apliqui també a l’etapa primària.
O és que només hem de posar l’infant al centre quan ens interessa i de manera oportunista.
Llegiu més coses sobre la nostra proposta en aquest enllaç d’aquí.