
La Intersindical, juntament amb altres sindicats, exigim al Departament d’Educació la construcció immediata d’un nou institut a La Ràpita i el manteniment de totes les línies públiques actuals.
La situació a l’Institut Els Alfacs és insostenible. Concebut per a uns 350 alumnes, actualment acull 750 alumnes. Aquesta sobreocupació comporta greus mancances d’espai, dificulta la convivència escolar i posa en perill la seguretat, ja que l’edifici es troba en una zona amb risc d’esllavissaments.
Fa 13 anys que es va pressupostar un nou institut, però encara no s’ha fet realitat. Mentrestant, el Departament d’Educació preveu ara el tancament d’una línia de 1r d’ESO al centre, agreujant encara més la situació.
La Intersindical denunciem aquesta política, que suposa un clar perjudici per a l’educació pública i afavoreix indirectament la concertada. Rebutgem qualsevol tancament de línies públiques, que només condueix a la segregació educativa i a la pèrdua de qualitat a l’ensenyament públic.
Cal invertir més recursos en educació pública, reduir ràtios, millorar les condicions laborals del professorat i garantir la qualitat educativa per sobre d’interessos privats.
Defensem l’escola pública rapitenca. Ni una línia menys!