Jornada Català i Escola – 20 d’abril

Des de la Plataforma Pública i En Català (PieC), una iniciativa conjunta de diversos sindicats docents i estudiantils de la qual La Intersindical formem part, ens plau convidar-vos a la jornada “Català i Escola”.

Aquest esdeveniment se celebrarà el 20 d’abril d’enguany a les Cotxeres de Sants, i pretén ser un punt de trobada clau per a la comunitat educativa i la societat civil en defensa de l’educació i la vehicularitat de la llengua catalana.

Unim Forces per l’Educació i la Llengua

La jornada neix de la necessitat de reflexionar sobre la davallada de l’ús social del català i el seu paper essencial dins de l’educació. Com mostren totes les enquestes publicades, vivim uns moments crítics per a la nostra llengua que demanen una implicació i un compromís renovats.

L’objectiu de la trobada és doble: d’una banda, generar i recopilar estratègies per enfortir la presència del català dins del sistema educatiu; de l’altra, ampliar la xarxa d’agents implicats en l’educació en català, des dels docents a les famílies, passant per les organitzacions de la societat civil.

Durant la jornada tractarem temes rellevants, i ho farem mitjançant taules rodones que abordaran la situació del català als Països Catalans, l’ofensiva contra l’escola en català i estratègies per fomentar l’ús de la llengua, entre d’altres.

Per a fer-ho, comptarem amb la presència de ponents destacats com Montserrat Sendra, Avel·lí Flors-Mas, Benet Salellas, Rut Carandell i Xavier Antich, que aportaran la seva visió i expertesa en aquests camps.

Us animem a anotar el 20 d’abril a les vostres agendes i a acompanyar-nos a les 9:30 h (o l’hora que pugueu venir) a les Cotxeres de Sants.

La vostra participació és fonamental per teixir una comunitat educativa forta i capaç de respondre als reptes que afronta la nostra llengua en un món globalitzat i un estat gens procliu al reconeixement de la diversitat.

Per últim, i per tal de facilitar l’assistència als qui sou pares i mares, us informem que de les 11h del matí i fins a l’hora de dinar organitzarem tallers de contacontes, intercanvi de llibres i jocs per als vostres fills.

Pots consultar el cartell de la jornada a sota, i inscriure-t’hi en aquest enllaç: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Cartell Català i Escola

image_pdfimage_print