Exigim la destitució immediata del director de l’Escola Intermunicipal del Penedès per pràctiques tòxiques i coaccions

Fa dos anys que observem amb preocupació els successius informes i denúncies que s’han produït arran de la gestió del director de l’institut Escola Intermunicipal del Penedès, a Sant Sadurní d’Anoia. Les accions que s’han dut a terme amb la nova direcció, marcades per les coaccions i una gestió altament qüestionable, han posat en risc no només el benestar del professorat, sinó també l’excel·lència educativa que sempre ha caracteritzat aquest centre.

Ahir vam demanar en roda de premsa la destitució immediata del director per part del Departament d’Educació. Les pràctiques de gestió tòxiques, que inclouen l’assetjament laboral, la manca de respecte per les decisions dels òrgans de govern del centre, la imposició de canvis sense justificació pedagògica i la pressió injustificada sobre el professorat, en especial sobre els docents interins, són inacceptables i contradiuen els principis fonamentals d’una educació de qualitat.

La situació ha arribat a un punt insostenible, amb prop de la meitat del professorat amb por d’expressar-se lliurement i a contradir les directrius arbitràries d’un director autoritari. Un ambient de treball com aquest és inadmissible en qualsevol institució educativa, i encara més en un centre que ha estat un referent d’innovació pedagògica.

A més a més, volem anar a l’arrel del problema i assenyalem el Decret de Direccions per la seva contribució a aquesta mena de problemàtiques, ja que redueix significativament el poder del claustre de professors a l’hora d’avaluar la tasca del director. Aquest decret ha de ser revisat urgentment per garantir que es mantingui un equilibri de poder que afavoreixi un entorn educatiu adequat per al desenvolupament integral dels estudiants.

Finalment, volem fer constar que, en cas de no veure atesos els nostres requeriments, no dubtarem a organitzar i iniciar mobilitzacions. És imprescindible que el Departament d’Educació prengui accions contundents per posar fi a aquestes pràctiques nocives que perjudiquen tant el professorat com l’alumnat. La nostra prioritat serà sempre garantir un ambient de treball i aprenentatge respectuós, inclusiu i lliure de qualsevol mena de coacció o maltractament. La qualitat educativa i el benestar de la comunitat escolar han de ser els pilars fonamentals sobre els quals es construeixi qualsevol projecte educatiu.

Podeu consultar el contingut de la roda de premsa aquí:



image_pdfimage_print