Primer d’Octubre 2017-2021: escoles i instituts lliures en un país lliure!

Han passat quatre anys d’ençà del referèndum d’autodeterminació del Primer d’Octubre de 2017. Com en tots els moments transcendents de la història del nostre país, els centres i els treballadors de l’educació pública hem tingut un paper decisiu en la lluita per la conquesta dels drets socials i les llibertats democràtiques.

Així és com, el Primer d’Octubre de 2017, les escoles i instituts catalans van esdevenir l’escenari d’una de les manifestacions de la voluntat popular més importants de la història recent. Alhora, però, també es van veure convertits en un escenari de repressió.

La fermesa i la resistència que vam demostrar aleshores, amb la nostra voluntat inequívoca d’exercir el dret a l’autodeterminació, conflueixen amb l’esperit de l’escola catalana republicana: la construcció del pensament crític contra la imposició de dogmes irreflexius; la tolerància i la inclusió contra les discriminacions i les violències; els drets i les llibertats contra l’autoritarisme.

Per això, quatre anys després del referèndum del Primer d’Octubre, des de la Intersindical Educació ens refermem en el nostre compromís de construir una escola republicana que garanteixi la vitalitat de la nostra llengua, l’arrelament a la nostra cultura popular i la inclusió de tots els col·lectius que constitueixen la societat en què vivim en una mateixa comunitat.

L’escola catalana és el pal de paller de la nostra societat i, consegüentment, és un pilar fonamental per a la construcció de la República Catalana. En aquest sentit, avui, com sempre, ens posem al costat dels treballadors de l’educació pública que, com nosaltres, volen contribuir a assolir unes escoles i uns instituts lliures en un país lliure.