Cap tancament a P3! Abaixem les ràtios!

La comunitat educativa d’aquest país fa anys que resistim una situació insostenible de precarització progressiva del sistema educatiu i de les nostres condicions de treball. No es poden justificar les retallades i la mala planificació com una resposta a la crisi social i econòmica, sinó que ja ha quedat clar que són un model polític fruit d’una ideologia determinada basada en el neoliberalisme.

Com cada any, quan s’apropa el període de preinscripcions, el Departament d’Educació anuncia el tancament de línies de P3. Sorprenentment, s’apliquen diferents criteris a cada territori que suposen un greuge comparatiu per aquells territoris en els quals es decideix tancar línies. Així, doncs, veiem com per exemple a Barcelona, tot i el descens de natalitat, s’opta per la fórmula d’abaixar la capacitat dels grups, que en algunes zones de la ciutat passa a ser de 20 alumnes per aula; en altres zones, per contra, s’ha optat pel tancament de grups en comptes de veure la baixada de la natalitat com una oportunitat per a la millora educativa.

Des de la Intersindical Educació defensem, com no pot ser d’una altra manera, que s’ha d’unificar el criteri a tot el país assumint el no tancament de cap grup com s’ha fet en algun territori. Si no es tanquen línies, es produeix un descens de ràtios i una millora de la qualitat educativa, i a més no es perden llocs de treball, perquè quan s’elimina una línia, també s’eliminen places docents.

La situació de pandèmia que estem vivint ha demostrat que es poden aplicar mesures que sempre s’havien presentat com a impossibles, i una d’elles és la baixada de ràtios, tant necessària per a una millor atenció de l’alumnat en el marc de l’escola inclusiva.

Creiem que l’educació infantil és la base de tot el sistema, i l’èxit educatiu en etapes superiors és impossible sense un bon treball en aquesta etapa.

CAP TANCAMENT A P3! ABAIXEM LES RÀTIOS!