Informacions sobre les oposicions docents de la mesa sectorial 9/11

Des de la Intersindical-CSC, després de la mesa sectorial d’educació d’avui, constatem que amb la planificació actual i malgrat la pressió per aconseguir saber quan es realitzarà la segona prova, continuarà la incertesa de milers d’aspirants atès que el Departament d’Educació no dona una data ni tan sols orientativa per a la segona prova de les oposicions tal com hem exigit. No es comprometen a donar una data o convocar la segona prova fins que no es retirin les mesures actuals contra la pandèmia i en baixi la incidència.

Confirmem el que ja vam avançar en l’última sessió de mesa sobre l’antelació en la convocatòria de la prova, que després de pressionar per ampliar-ne al màxim el temps, serà d’un mínim de 10 dies i no d’una setmana com estava estipulat inicialment.

D’altra banda, l’establiment d’un pla per a la realització de la segona prova permet que es faci un pas en la bona direcció: hi haurà una segona oportunitat per fer la prova, separada per dues setmanes de la primera, per permetre passar el confinament a aquells aspirants que no puguin assistir a la primera data de convocatòria. No obstant això, encara és insuficient, no és una solució que asseguri que tots els aspirants que han aprovat la primera part del procés podran fer la segona, i això és certament preocupant en un procés que ja està iniciat amb uns aspirants que estan exposats a confinaments a diari.

Hem reivindicat, un cop més, que els aspirants no estan sent degudament informats i que cal que el Departament s’esforci més en aquest aspecte, i més en una situació com l’actual. El Departament es compromet a actualitzar la informació del tauler de l’aspirant com a màxim cada 15 dies.

Respecte dels protocols de seguretat i prevenció presentats, celebrem que per fi s’hi hagi treballat i que n’hi hagi tant pels aspirants com pels tribunals.