Oposicions 2020

El Departament d’Educació ha convocat oposicions als cossos de professors d’ensenyament secundari, d’escoles oficials d’idiomes, d’arts plàstiques i disseny i de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny.

Les places convocades es poden consultar en aquest enllaç del Departament: http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/professors/oposicions/ingres-acces-cossos-docents/2019/places-especialitat/

Xerrades informatives arreu del territori

Des de la Intersindical us oferim xerrades informatives gratuïtes per orientar aquells que s’hi vulguin presentar. Podeu veure’n el calendari i inscriure-us-hi amb aquest formulari.

Creiem que cal un canvi total del sistema d’oposicions, un sistema que s’ha demostrat que és antiquat, poc transparent i gens pedagògic. Per als grans canvis que proposem sempre xoquem amb la paret marc legal espanyol. Seguirem lluitant per tombar-la i canviar a un sistema que faciliti l’entrada de docents a la funció pública d’una manera més justa, transparent i didàctica. El nostre model d’accés a la funció docent és, per tant, un model basat en un procés formatiu.

Entenem que, per coherència, això xoca frontalment amb fer cursos de preparació d’oposicions, perquè no volem ser part activa del sistema actual ni lucrar-nos-en.

Enllaços importants per als aspirants

1. Enllaç a la resolució de convocatòria (ALERTA! LES PLACES HAN PATIT MODIFICACIONS).
  2. Enllaç a la correcció d’errades de la convocatòria.
  3. Enllaç a la consulta d’admesos i exclosos.
  4. Enllaç a la sol·licitud d’inscripció a les oposicions.
  5. Enllaç als temaris de tots els cossos.
  6. Enllaç a la resolució que fixa l’ordre d’actuació dels aspirants segons la lletra del cognom (el resultat d’aquest sorteig ha estat la lletra “E”).
  7. Enllaç per inscriure’s com a membre voluntari dels tribunals.

Distribució definitiva de places

A causa d’un error del Departament amb el càlcul de places, la distribució de places que figura a la resolució és incorrecta. Per això s’ha publicat una modificació d’urgència on hi consten les places definitives, en les quals s’amplia substancialment la quantitat de places ofertes en l’accés lliure, i es redueix l’accés a un cos superior i accés a un cos del mateix grup. Aquest canvi es produeix per afavorir l’accés dels interins a una plaça estable. Podeu consultar la distribució definitiva de places clicant aquest enllaç.

Altres informacions d’interès

L’acte del sorteig dels tribunals serà el dia 6 de març de 2020 a les 11 hores, a la seu central del Departament d’Educació (Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona). A partir d’aquest sorteig es designaran els vocals i els suplents dels tribunals.

Abans del 30 de novembre de 2020 finalitzarà definitivament el procés selectiu.

Els aspirants que superin el concurs d’oposició prendran possessió d’una plaça com a funcionaris en pràctiques el dia 1 de setembre de 2021 .