Cap a una Integració Justa i Equitativa en el Cos de Professorat d’Ensenyament Secundari

La Intersindical vol compartir amb la comunitat educativa la seva postura respecte a la situació actual de la integració del professorat tècnic de Formació Professional (FP) al cos de professors d’ensenyament secundari. Aquesta qüestió, de gran rellevància per als professionals de l’educació, requereix una mirada atenta i compromesa.

Context i Situació Actual

Recentment, s’ha aprovat la integració del professorat del cos de PTFP amb titulació universitària al cos de professorat d’ensenyaments secundaris. Aquest procés, previst per realitzar-se en dues fases – un termini ordinari i un termini extraordinari – ha suscitat debats i preocupacions entre el col·lectiu docent.

Els Requisits i el Procés d’Integració

Entre els requisits per a la integració es troben:

  • Ser funcionari/ària de carrera del cos de PTFP.
  • Estar en situació de servei actiu o en situacions administratives especials.
  • Acreditar una titulació universitària o equivalent.

Aquestes condicions obvien una part significativa del professorat de FP, especialment aquells sense titulació universitària i els funcionaris interins i en pràctiques.

Posicionament de La Intersindical

Davant aquest escenari, la Intersindical sosté que:

  1. Equitat i Justícia: La integració ha de ser justa, respectant les trajectòries i formacions diverses dels docents. No es pot crear un precedent que generi noves desigualtats.
  2. Inclusió de Tots els Docents: Els processos d’integració han d’incloure a tot el professorat, incloent interins i en pràctiques, per evitar la perpetuació de desigualtats.
  3. Qualitat Educativa i Condicions Laborals: Qualsevol proposta d’integració ha de salvaguardar la qualitat educativa i les condicions de treball del professorat.
  4. Creació de la Figura de l’“Expert Tècnic”: Proposem establir aquesta figura per a professionals especialitzats en àrees tècniques sense una titulació universitària, però amb una aportació valuosa i necessària. Aquests professionals haurien d’estar integrats dins del mateix cos sempre que facin les mateixes funcions que el professorat de secundària.
  5. Adjudicacions Excepcionals: Els casos en què docents sense la titulació universitària corresponent siguin assignats a especialitats que normalment la requereixen han de ser tractats com a excepcionals.
  6. Diàleg Constructiu: És imprescindible un diàleg obert i constructiu amb totes les parts involucrades per arribar a una solució consensuada.

Compromís i Acció

Des de la Intersindical, ens comprometem a treballar per una solució que reflecteixi la valoració i el reconeixement a la diversitat i la professionalitat del professorat d’FP. Ens mantindrem en constant comunicació amb les plataformes i col·lectius afectats, aportant propostes i accions constructives cap a una integració efectiva i respectuosa.

image_pdfimage_print