Campanya de temperatures

Se’ns fonen les idees

L’emergència climàtica és un fet innegable, i les altes temperatures han vingut per quedar-se. Novament, el Departament d’Educació torna a improvisar amb mesures puntuals i d’aparador que són molt lluny de resoldre la problemàtica. Per a fer front a la crisi climàtica cal planificació, cal anticipar-se a les conseqüències; per tant, la instal·lació de ventiladors, refugis climàtics o illes fredes per a l’adequació de les activitats lectives no són la solució.

Des de la Intersindical proposem:

1. Reducció/adequació de la jornada lectiva per garantir la normativa vigent. Amb la salut, no s’hi juga!
  2. Adequar els espais interiors i exteriors a les altes temperatures de manera estructural.
  3. Modificar el calendari escolar a la nova realitat meteorològica. Retorn a la jornada intensiva tant al juny com al setembre.

Davant la situació d’altes temperatures que viuran els centres educatius les properes setmanes, iniciem la campanya SE’NS FONEN LES IDEES! per lluitar, denunciar i pressionar contra l’incompliment de la normativa que regula les condicions ambientals dels llocs de treball.

Podeu consultar la normativa aquí: RD 486/497

Material de la campanya (cartell i infografia)