

El model d’escola catalana aposta per la inclusió, la cohesió, l’equitat i la igualtat d’oportunitats. La immersió lingüística va ser un model de consens als anys 80 i ho continua sent; així ho demostren les enquestes sobre aquest tema i el fet que d’un sistema amb un milió i mig d’alumnes i més de 3000 centres educatius, molt poques famílies han demanat un canvi de model.
Les sentències que pretenen imposar un mínim d’un 25% en castellà a les aules catalanes, com la del Tribunal Suprem que avui passa a ser ferma amb un termini de dos mesos per a ser aplicada a tot el sistema educatiu, responen a interessos i criteris ideològics i no pas pedagògics, que són els que haurien de guiar la tasca educativa del nostre país.
Davant d’aquesta nova, però reiterada ingerència judicial a l’educació catalana, demanem al conseller d’educació i al govern de la Generalitat que no cedeixin a les pressions i que no només no apliquin aquesta sentència que liquidaria l’educació en català, sinó que reforcin encara més (com van anunciar en el pla d’impuls de la llengua a l’educació) el model lingüístic i apliquin la normativa catalana per la qual la llengua vehicular de l’educació a Catalunya és el català.