Per què una sectorial d’Educació?

La República comença a les aules!

La Intersindical-CSC és un sindicat de classe, que pretén dinamitzar la lluita en defensa dels drets laborals a tots els sectors i de manera solidària. L’educació, un dels pilars més importants de la societat, té la seva pròpia sectorial, que centra la seva acció en dos vessants: la defensa dels nostres drets com a treballadores en l’àmbit de l’ensenyament i la lluita per un sistema educatiu públic, laic, democràtic i feminista que doni resposta a les necessitats socials, i que formi una ciutadania culta i crítica. Ens cal un sindicalisme nacional potent i combatiu, i per això apostem per la Intersindical-CSC, el sindicat independentista.

La nostra sectorial neix i es desenvolupa amb força en un context en què el país està immers en un procés d’emancipació nacional, de lluita per la independència, que ha agafat més força que mai i que ha d’escampar-se a tots els àmbits laborals, inclosa l’educació, un espai que ha estat al punt de mira des de fa temps i que necessita ser defensat des d’una visió clarament republicana.

Llibertat d’opinió

Un dels nostres lemes, «escoles i instituts lliures en un país lliure», fa referència a la nostra convicció que els centres han de ser espais democràtics de llibertat d’opinió, de debat i d’expressió, sense cap ingerència com les que s’han produït per part de l’estat espanyol, per part de partits polítics o d’entitats. En conseqüència, des de la sectorial defensarem tots els docents i centres que es vegin atacats o amenaçats.

Creiem, així mateix, que l’única manera de garantir al 100% aquesta llibertat de l’educació i dels docents és amb un estat independent, i per això també neix ara aquesta sectorial: perquè ningú fins ara en educació havia enfocat l’acció sindical i la defensa dels drets dels treballadors, dels docents en aquest cas, lligada al procés d’alliberament nacional.

La deriva privatitzadora de l’educació

L’altre motiu és per la deriva que està prenent l’educació, cada cop més privatitzada i amb pràctiques que no es corresponen amb el model públic i democràtic en el qual creiem. La precarització de l’educació ha estat constant en els últims anys, i no entenem com pot ser que s’hagi permès arribar fins aquí ni com es pot haver produït una pèrdua de drets i condicions tan gran sense que hi hagi hagut una acció contundent i directa, una reacció que hagi obligat a retrocedir els successius governs i revertir les retallades i canvis de normativa que han anat precaritzant l’educació i les condicions laborals.

Volem solucions, volem canvis, i per això ens hem constituït: per lluitar per les solucions als molts problemes que hem vist des de la nostra experiència docent, per canviar les coses, perquè tots els qui formem la sectorial som docents dels diferents àmbits educatius amb experiència real a les aules.