Cridem a la vaga a la Montjuïc Girona International School

Cartell Vaga Montjuïc Girona

La Intersindical convoquem vaga pels propers 17, 18, 19 i 20 d’octubre en aquesta escola privada situada al barri de Montjuïc de Girona.

La nostra secció sindical porta temps denunciant una situació d’irregularitat legal persistent a l’escola. Fins aquest estiu, els treballadors (la majoria professorat de diverses etapes) estava contractat amb la modalitat de fix discontinu, una irregularitat que fou denunciada per la mateixa Audiència Nacional l’hivern de 2023. A més, l’horari i el sou entrava en contradicció flagrant amb el conveni del sector, ja que es feien més de 40 hores lectives setmanals, molt per damunt del límit establert de 30 hores. Si bé és cert que, gràcies a la pressió que s’ha exercit, algunes d’aquestes qüestions s’han adequat a llei aquest nou curs, també ho és que l’empresa continua menystenint els drets laborals de la plantilla.

La secció denuncia un decalatge del 27% sobre les taules salarials vigents al conveni col·lectiu d’escoles privades, la qual cosa suposa una retallada de més de 600 € per a aquells treballadors a jornada completa respecte al que els pertoca per llei. Així mateix, hi ha diverses qüestions vinculades a les condicions laborals del centre que fan tan necessària com imprescindible la vaga que convoquem.

Afilia’t a La Inersindical!




La Situació Insostenible dels Coordinadors Digitals: És Hora d’Actuar!

Millorar les condicions coordinadors digitals és urgent. imatge d'un grup de persones amb diferents rols dins una escola (professors, alumnes, personal administratiu) tots amb ordinadors portàtils o tauletes, amb un gran signe d'exclamació digital sobre ells

La digitalització dels centres educatius és ràpida, i millorar les condicions dels coordinadors digitals, uns professionals essencials per aconseguir-la, és urgent. Els coordinadors digitals contribueixen a l’èxit de l’educació moderna. Malgrat això, la seva situació laboral és precària i treballen amb uns recursos clarament insuficients.

El Problema

Els coordinadors digitals són responsables d’una àmplia gamma de tasques que van des de la gestió d’equipament i programari fins a la coordinació de la transformació digital de tot el centre. Aquestes responsabilitats creixen cada dia, però els recursos per a aquesta figura tan crucial, no. Sovint, disposen de només d’1 a 3 hores setmanals per a desenvolupar les seves tasques. La remuneració és, en molts casos, simbòlica o inexistent, i no es correspon amb el nivell de responsabilitat i dedicació que requereix el càrrec.

Les Reivindicacions

Els coordinadors digitals estan demanant mesures concretes per millorar la seva situació, com:

  • La contractació d’un tècnic informàtic o auxiliar tècnic per a resoldre incidències dels equipaments propis del centre.
  • Un augment significatiu d’horari del servei tècnic preventiu per al manteniment d’equips.
  • L’establiment d’un criteri base de referència per a l’assignació d’hores de coordinació digital en tots els centres educatius.
  • El reconeixement del càrrec de Coordinador Digital com un càrrec d’especial responsabilitat i dedicació, amb la corresponent assignació horària de dedicació i ampliació del complement salarial actual.
  • Una avaluació de riscos psicosocials del lloc de treball del col·lectiu de la coordinació digital per les característiques de la sobrecàrrega que comporta.

Accions Recents

Recentment, el Parlament ha aprovat una resolució que reconeix la figura de la coordinació digital com un càrrec d’especial responsabilitat, un pas positiu cap a la resolució d’aquest problema. Encara queda, però, molt per fer.

Conclusió

La Intersindical fem una crida a tota la comunitat educativa i als responsables polítics: és absolutament urgent millorar les condicions dels coordinadors digitals. En aquest context, la seva feina esdevé crucial per a la formació dels ciutadans del futur. Per tant, és hora que els tractem amb el respecte i els recursos que realment mereixen.

Per un futur educatiu millor, actuem ara, afilia’t a La Intersindical




Nou concurs de mèrits? Consellera Simó: estabilització o amagar el cap sota l’ala?

Aula buida

D’ençà de la publicació del Reial Decret Llei 5/2023 el passat 28 de juny, que en el seu article 217 preveu un nou concurs de mèrits, hi ha hagut molt rebombori sobre la possibilitat que el Departament d’Educació porti a terme un nou concurs de mèrits.

N’hi ha que diuen que és impossible amb la taxativitat que ho deien de l’anterior concurs. N’hi ha d’altres que diuen que és l’Estat qui ha d’obligar el Departament a convocar-lo. I n’hi ha que no diuen res. El que importa, aquí, és què en diu el Departament: segons ells, ja van complir tots els requisits de l’anterior concurs i, per tant, no cal convocar-ne cap més.

La Intersindical Educació vam defensar que es fes un procés d’estabilització en què cap dels interins i interines en frau de llei per part de l’administració perdés la feina. Tot i així, l’aposta normativa per part del Gobierno de España amb el Decret Iceta i les organitzacions sindicals que li van donar suport fou la de l’estabilització de les places, no de les persones.

Els sindicats presents a la Mesa General de la Generalitat (CCOO, UGT i IAC-USTEC) van pactar poc més de 12.500 places docents per al concurs de mèrits, xifra que considerem completament insuficient. És per això que La Intersindical vam fer un estudi per tal d’augmentar-ne el nombre de places, ja que el marc de la llei 20/2021 permetia que se’n convoquessin fins a 15.508. Podeu consultar el nostre estudi aquí

Finalment, es van estabilitzar 12.858 companys per la via del concurs de mèrits. Gairebé al mateix temps es va habilitar un nou concurs d’oposició, que va camí d’estabilitzar uns altres 13.500 companys però que ha deixat 779 places vacants.

Per tant, tot i que La Intersindical reclamem també a l’Administració un pacte d’estabilitat per a tot el personal interí en frau de llei, encara hi ha marge per a convocar un nou concurs amb, com a mínim, 2650 places. A més a més, s’obre la possibilitat de sumar-hi les 779 vacants resultants del concurs d’oposició extraordinari. Aquest hipotètic nou concurs de mèrits s’hauria de convocar abans que s’acabi 2023 i s’hauria de resoldre abans que s’acabi 2024.

La negativa del Departament a planificar des del principi un veritable procés d’estabilització dels interins, i a posar sobre la taula del concurs de mèrits el nombre de places que realment es corresponien al volum de docents en situació de frau de llei, afegida a un concurs d’oposició extraordinària en el qual prop de 9.000 dels participants han estat suspesos i en el qual més de 700 places han quedat vacants, ens situa en aquest nou escenari caracteritzat per un col·lectiu docent cansat, humiliat i desmoralitzat. A més, el problema encara no està resolt, ja que encara som lluny d’arribar al màxim de 8% d’interins a l’educació pública que ens exigeix Europa.

Per tot plegat, volem preguntar-li a la consellera Simó: què farà? Convocarà el nou concurs o amagarà el cap sota l’ala?

I també ens hem de qüestionar a nosaltres, el col·lectiu docent, i a la resta de sindicats: què farem? Deixarem que ens trepitgin un cop més, o ens mobilitzarem i forçarem el Departament a convocar el nou concurs abans que s’acabi l’any?

Ajuda’ns a lluitar per un sistema educatiu de qualitat, més just i democràtic. Suma’t al sindicat independentista i de classe, afilia’t a La Intersindical!

 




Interconcertats 11

Treballes a l’educació concertada? Assabenta’t dels nous increments salarials i de quins nous permisos podràs disposar al número 11 de l’Interconcertats. També a la concertada, La Intersindical som la teva força!

interconcertats_11




Com presentar els vostres mèrits per al concurs d’oposició: Guia pràctica

Una aula amb un calendari en primer pla, marcant les dates del 4 al 11 d'octubre, amb un quadern i un bolígraf al costat on es llegeix 'Presentació de Mèrits'.

Si heu superat la fase d’oposició, és essencial que sigueu metòdics i atents en la presentació dels vostres mèrits. Teniu un termini curt, però suficient per a fer-ho de manera eficient. A continuació us oferim una guia detallada de com procedir.

Des de La Intersindical continuem reclamant un altre model d’accés a la funció pública, més just, democràtic, transparent i que no deixi una part important del procés a judici de criteris arbitraris, com passa fins ara. Aprofitem per reivindicar de nou el model d’accés que publicàvem tot just abans del procés d’estabilització: Model d’accés a la funció pública.

Compartim amb vosaltres també l’anàlisi de La Intersindical sobre els resultats de les oposicions: Dels resultats de les oposicions, o la loteria dels tribunals.

Guia pràctica per a la presentació de mèrits

Informació Oficial: ENLLAÇ

Dates Importants:

  • Inici del termini: 4 d’octubre a les 10 hores del matí.
  • Fi del termini: 11 d’octubre a les 12 hores del matí.
  • Un cop finalitzat, pots consultar la documentació, però no afegir-ne de nova ni presentar més al·legacions.

Passos a seguir:

1. Accedir a l’Espai Personal

Anireu a l’apartat “Barem” del vostre Espai personal per començar el procés.

2. Emplenar la Sol·licitud de Valoració

Ompliu i registreu la “Sol·licitud de valoració i full d’al·legació de mèrits del procediment d’ingrés”.

Aquest és el document amb què demaneu al tribunal que valori els mèrits que indiqueu.

3. Com afegir la nota de l’expedient acadèmic

Cliqueu “Afegeix nota”.

Trieu el rang de notes i indiqueu la nota mitjana que consta en la certificació acadèmica.

Tornareu a l’apartat 2 de formació acadèmica i incorporareu la certificació acadèmica oficial.

4. Mèrits preexistents

Si ja heu treballat al Departament d’Educació, aquests mèrits es carregaran automàticament.

Si no estàs d’acord amb la informació, podreu adjuntar documentació justificativa.

5. Afegir nous mèrits

Tant si heu treballat com si no heu treballat al Departament, podeu al·legar nous mèrits.

Assegureu-vos d’adjuntar la documentació necessària.

6. Justificar altres titulacions

Incorporeu certificacions acadèmiques oficials que justifiquin les titulacions que voleu al·legar.

7. Documentació i resguard

Un cop afegits els documents, no podran ser suprimits. Només podreu afegir nous.

Descarregareu un resguard per cada apartat amb el codi de registre (s@rcat).

8. Nomenclatura i format dels documents

Tots els documents han de tenir un nom diferent i seguir el model “DNI/NIE_NúmTribunal_CodiEspecialitat_SubapartatMèrit”.

Han de ser en format PDF i no superar els 2 MB.

Al segon anannex de la RESOLUCIÓ EDU/4037/2022 podeu consular la baremació dels diferents mèrits.