1

Llicències i excedències

Llicències

Assumptes propis

  • Se
    sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància amb el vistiplau de la direcció del centre.
  • És
    convenient demanar-la amb prou antelació abans de la data d’inici
    prevista, informant-se del termini en cada SSTT o en el Consorci.
  • Un
    cop concedida i notificada la resolució de concessió, en general,
    no se’n modificarà la data de finalització prevista i
    voluntàriament demanada.
  • Fins
    a 6 mesos cada dos anys com a funcionari.
  • Es
    comencen a computar els dos anys a partir del moment que es demana
    la llicència per primer cop. Durant aquests dos anys, es poden
    demanar diferents períodes de llicència fins a un total de sis
    mesos.
  • El
    temps de llicència computa a l’efecte d’antiguitat.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball.
  • No
    es percebrà cap mena de retribució mentre duri la llicència..
  • Durant
    el temps de llicència s’ha de continuar cotitzant pels drets
    passius i per MUFACE.

NORMATIVA RELACIONADA

Malaltia o incapacitat temporal

  • Les
    absències produïdes per baixes per malaltia o incapacitat temporal
    s’han de justificar necessàriament mitjançant la presentació del
    comunicat mèdic de baixa mèdica i els consecutius comunicats de
    confirmació a la direcció del centre on la persona està adscrita
    en un termini que no superi l’ endemà de l’expedició.

  • La
    data de l’alta mèdica queda inclosa en la durada de la incapacitat
    temporal, per la qual cosa els comunicats mèdics d’alta s’han de
    presentar el dia laborable següent, és a dir, el mateix dia de
    reincorporació al lloc de treball.
  • Quan
    els comunicats o incidències es produeixin en períodes
    d’inactivitat del centre el personal ha de tramitar-los directament
    als serveis territorials o al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • Un
    cop exhaurit el tercer mes de baixa, cal demanar a MUFACE
    l’abonament del subsidi per incapacitat temporal. Aquest subsidi
    exigeix un període de carència de cotització a MUFACE de sis
    mesos.
  • Durant
    tot el període d’incapacitat temporal es pot declarar la
    incapacitat permanent si, un cop el metge ha signat l’alta mèdica,
    el/la funcionari/a presenta reduccions anatòmiques o funcionals
    greus que disminueixin o anul·lin la seva capacitat laboral.
  • Les
    unitats de personal dels serveis territorials poden fer peticions
    d’avaluacions mèdiques a l’Institut Català d’Avaluacions
    Mèdiques (ICAM ) en els supòsits següents:

1)
treballadors/es que presentin una incapacitat de llarga durada, a
partir dels 180 dies de baixa

2)
treballadors/es que acumulin un mínim de tres baixes a l’any de
més d’una setmana de durada

3)
altres situacions en què les unitats de gestió de personal
considerin que cal revisar la situació de baixa.

L’ICAM
és el responsable d’efectuar les citacions adients.

  • A
    l’efecte de còmput de terminis, es considera que hi ha nou procés
    patològic quan les malalties que pateixi el funcionari siguin
    diferents o no tinguin relació directa amb les del procés anterior
    i, en tot cas, quan s’hagin interromput les llicències durant un
    període mínim de 6 mesos.
  • Un
    màxim de 12 mesos, prorrogables uns altres 6 mesos quan es prevegi
    que en el seu transcurs el/la El subsidi per incapacitat temporal
    s’extingirà, en tot cas, en sobrepassar el termini màxim de 24
    mesos des de l’inici de la situació d’incapacitat temporal.
  • S’aplica
    al personal docent dels centres i dels Serveis Educatius del
    Departament d’Educació.
  • Tenen
    la consideració d’estats o situacions determinants de la
    incapacitat temporal la malaltia, els accidents i els períodes
    d’observació en cas de malaltia professional.
  • Es
    troben en situació d’incapacitat temporal els funcionaris que
    hagin obtingut llicència per malaltia o accident.
  • Un
    cop exhaurits els 3 mesos de llicència, si continua la baixa mèdica
    cal demanar a MUFACE el pagament del subsidi per incapacitat amb
    l’imprès normalitzat que facilita aquesta entitat.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball.
  • El
    temps de llicència computa a tots els efectes: triennis, estadis i
    drets passius.
  • Si
    la llicència coincideix totalment o parcialment amb les vacances
    d’agost, es poden gaudir un cop acabada la llicència (es
    computaran a partir del dia següent).

  • En
    el cas del professorat substitut
    ,
    a partir del moment en què s’acaba el nomenament i es continua en
    situació de baixa per IT, haurà de presentar els documents de
    confirmació a l’entitat gestora (contingència comuna) o mútua
    (contingència professional) que cobreixi la prestació econòmica
    de la IT.
  • Es
    cobra el 100% des del primer dia.
  • El
    subsidi per incapacitat temporal s’extingirà, en tot cas, en
    sobrepassar el termini màxim de 24 mesos des de l’inici de la
    situació d’incapacitat temporal.

Baixa mèdica oficial

  • En
    el seu cas, serà expedida, a tot estirar, el quart dia consecutiu
    de malaltia. El dia de malaltia sense baixa mèdica cal acreditar-lo
    documentalment al director o directora del centre amb un justificant
    mèdic on consti la necessitat de repòs durant el període
    d’absència.

Absència per motius de salut de durada màxima de tres dies consecutius

  • Les
    absències produïdes per motius de salut durant la jornada de
    treball o abans del seu inici, que no responen a una situació
    d’incapacitat temporal, no generen descompte retributiu en les
    primeres 15 hores laborables* d’absència en un mateix curs
    escolar (o les que corresponguin en funció de la jornada reduïda i
    del temps de prestació de serveis), i es poden acreditar mitjançant
    declaració responsable, de conformitat amb el model “Declaració
    responsable justificativa d’absència per motius de salut o
    d’assistència a consulta mèdica”, disponible al Portal de
    centre del Departament d’Educació, sempre que resultin
    justificades d’acord amb el que aquí s’estableix.
  • No
    computen dintre d’aquestes hores les que es consumeixin per motius
    de salut que a l’endemà derivin en una situació d’incapacitat
    temporal amb la presentació de la baixa mèdica. En aquests casos,
    les hores consumides no han de restar del saldo inicial de 15 hores.
  • Les
    absències per motius de salut derivades de l’embaràs i de
    malalties cròniques o oncològiques es poden justificar mitjançant
    un document de declaració responsable sense que sigui aplicable el
    límit de 15 hores laborables per curs escolar. El document de
    declaració responsable s’ha de fer arribar al director o
    directora el mateix dia de la reincorporació al lloc de treball. En
    qualsevol cas, les absències de durada superior a tres dies
    consecutius s’han de justificar necessàriament mitjançant el
    comunicat de baixa mèdica pertinent.
  • El
    fet que la persona interessada es trobi en algun d’aquests
    supòsits s’ha d’acreditar prèviament mitjançant un informe
    mèdic i, un cop consti l’acreditació del supòsit, no caldrà
    tornar-lo a acreditar. A aquesta documentació mèdica se li donarà
    el tractament previst a la disposició general 3.
  • Pel
    que fa a les absències per motius de salut derivades de malalties
    cròniques, es podrà exigir que l’informe mèdic que en
    diagnostica la cronicitat hagi estat emès pels serveis públics de
    salut.
  • A
    aquest efecte es computen com a hores a justificar les hores de
    permanència al centre del dia de l’absència, segons l’horari
    propi.
  • Pel
    cas d’esgotar-se les 15 hores laborables per curs escolar, als
    Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Gestió
    del personal docent, diu el següent:

NORMATIVA RELACIONADA

Absències per assistència a consulta mèdica

  • L’assistència
    a una consulta mèdica ha de concertar-se fora de l’horari de
    treball; els casos en què aquesta circumstància no sigui possible
    han de quedar degudament acreditats mitjançant declaració
    responsable de l’interessat, d’acord amb el model “Declaració
    responsable justificativa d’absència per motius de salut o
    d’assistència a consulta mèdica”, que es troba al Portal de
    centre de la intranet del Departament d’Educació.
  • L’assistència
    a consulta mèdica es concedeix pel temps indispensable per
    acudir-hi i retornar al lloc de treball i s’ha d’acreditar
    documentalment mitjançant justificant del centre o consulta mèdica,
    en el qual han de constar expressament el nom i cognoms del pacient
    i l’hora d’entrada i sortida del centre o consulta mèdica. El
    justificant, juntament amb la declaració responsable, es farà
    arribar al director o directora del centre on la persona interessada
    presta serveis el mateix dia en què retorna al lloc de treball.

NORMATIVA RELACIONADA

Estudis relacionats amb el lloc de treball (Funcionariat)

  • El
    temps de llicència computa a tots els efectes d’antiguitat i drets
    passius.
  • Respecte
    als requisits cal consultar les convocatòries corresponents.
  • Els
    temes d’estudi són els que es relacionen a les convocatòries.
  • Les
    retribucions a percebre són les que es que s’estableixin a les
    convocatòries respectives; ara bé, en qualsevol cas es tracta
    d’una llicència retribuïda.
  • Durant
    el temps de llicència es continua cotitzant pels drets passius i
    per MUFACE.

NORMATIVA RELACIONADA

Llicència no retribuïda per a estudis (Funcionariat)

  • Cal
    sol·licitar-la a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància, i adjuntar la documentació acreditativa dels
    estudis.
  • Cal
    aportar un informe favorable del director o directora del centre.
  • La
    sol·licitud s’ha de presentar abans del 30 de juny de l’any
    corresponent.
  • La
    durada és d’1 any, prorrogable excepcionalment per 1 any més.
  • Els
    estudis per als quals se sol·licita la llicència han de tenir una
    relació directa amb el lloc de treball i han d’estar avalats per
    alguna entitat professional o acadèmica de prestigi reconegut.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball durant el temps de la llicència.
  • El
    temps de llicència computa a tots els efectes (triennis, drets
    passius, jubilació).
  • Aquesta
    llicència no és retribuïda.

NORMATIVA RELACIONADA

Risc durant l’embaràs o la lactància

  • Cal
    sol·licitar-lo a Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona.
  • En
    els tres primers mesos de llicència s’expedirà, amb caràcter
    general, un únic comunicat de baixa. Si s’hagués previst una
    durada del període de risc inferior a tres mesos i s’arribés a
    aquesta data sense que desaparegués el risc, caldrà expedir un nou
    comunicat acreditatiu de la situació i del nou període de durada
    probable. Si s’arriba al començament del quart mes de pròrroga de
    la llicència i continua la situació de risc, s’expedirà un
    comunicat amb el mateix contingut en aquesta data o en el dia hàbil
    posterior.
  • Es
    concedeix aquesta llicència quan les condicions de treball puguin
    influir negativament en la salut de la mare o del fill o filla i
    així ho certifiqui el metge .
  • Si
    la llicència coincideix totalment o parcialment amb les vacances
    d’agost, es poden gaudir un cop acabada la llicència (es
    computaran a partir del dia següent
  • Durant
    els tres primers mesos es percebrà el 100% de les retribucions
    bàsiques i complementàries. A partir de l’inici del quart mes es
    cobra, prèvia sol·licitud a MUFACE, el subsidi per incapacitat
    temporal, consistent en el 100 por 100 de les retribucions
    complementàries meritades en el tercer mes de llicència.

NORMATIVA RELACIONADA

Exercici de funcions sindicals

  • Ha
    de ser el sindicat que proposa l’alliberament qui en trameti la
    sol·licitud.
  • La
    durada és d’un curs escolar, prorrogable.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball
  • El
    temps de llicència sindical computa a tots els efectes: triennis,
    estadis, drets passius, etc.
  • Es
    cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Reduccions de jornada

Per cura d’un/a fill/a menor de sis anys

  • Cal
    sol·licitar-lo a Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància que indica la documentació requerida, model que es
    trobarà a la pàgina d’Internet de cada un dels Serveis
    Territorials del Departament d’Educació i del Consorci d’Educació
    de Barcelona.
  • La
    reducció es pot gaudir a partir del finiment del permís de
    maternitat.
  • La
    sol·licitud s’ha de formalitzar amb una antelació d’almenys
    quinze dies abans de l’inici de la reducció i la seva durada es
    perllongarà, com a mínim, fins al dia en què finalitzin les
    vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu (31
    d’agost). Quan la persona interessada continuï aquesta reducció
    de jornada, la seva finalització ha de coincidir sempre amb el
    darrer dia de les vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de
    l’estiu (31 d’agost). En qualsevol cas, finalitzarà la reducció
    de jornada quan acabi el fet causant que ha originat l’esmentada
    reducció.
  • Pot
    ser d’’1/3 o la meitat de la jornada, a elecció del /la
    interessat/da.
  • D’aplicació
    a tot el personal, a jornada completa, funcionari i interí.
  • La
    reducció es concedeix sempre que es tingui la guarda legal del/la
    fill/a menor de sis anys
  • No
    es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix
    fet causant, llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa i
    sempre que no superi el termini establert.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no.
  • Així
    mateix, és incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la
    qual queda suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • En
    cas que s’hagi renunciat a la reducció de jornada abans de la
    seva durada màxima, no es podrà tornar a gaudir d’aquesta
    reducció pel mateix fet causant durant el curs lectiu en què s’hi
    hagi renunciat.
  • S’haurà
    d’assistir a totes les reunions que siguin preceptives i estiguin
    degudament convocades.
  • A
    petició de la persona interessada, la seva dedicació en el centre
    podrà concentrar-se en 3, 4 o 5 dies.
  • si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • es
    computaran incrementades fins al 100 per cent de la quantia que
    hauria correspost si s’hagués mantingut sense aquesta reducció la
    jornada de treball, a efectes de les prestacions de la Seguretat
    Social per jubilació, incapacitat permanent, mort i supervivència,
    maternitat i paternitat.
  • En
    el cas de reducció de la meitat de la jornada es percep el 60% de
    les retribucions íntegres, mentre que en el cas de reducció d’un
    terç se’n percep el 80%.

NORMATIVA RELACIONADA

Compactació de la reducció d’1/3 o 1/2

  • Cal
    sol·licitar-lo a Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància que indica la documentació requerida, model que es
    trobarà a la pàgina d’Internet de cada un dels serveis
    territorials del Departament d’Educació i del Consorci d’Educació
    de Barcelona.
  • La
    sol·licitud de reducció s’haurà de fer d’acord amb el
    calendari establert en el procediment que es regula anualment.
  • 122
    jornades consecutives senceres després del permís de maternitat o
    de la setzena setmana posterior al part, l’adopció o
    l’acolliment, o en finalitzar el permís de paternitat (reduccions
    d’1/3), o bé 183 jornades consecutives senceres (reduccions De
    mitja jornada).
  • Només
    el poden sol·licitar les persones que tinguin nomenament per un
    curs escolar sencer, és a dir, des de l’1 de setembre fins al 31
    d’agost.
  • Es
    podrà exercir el dret sempre que no s’estigui privat de la guarda
    legal per resolució judicial.
  • El
    període de compactació no és ampliable en cas de part, adopció o
    acolliment múltiple ni per cap altre supòsit.
  • La
    compactació és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no, durant la jornada objecte de la
    reducció.
  • Així
    mateix, és incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la
    qual queda suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • Quan
    el període de la compactació coincideixi totalment o parcialment
    amb el període de vacances estivals (mes d’agost), s’interromp
    el dret fins a acabar les vacances.
  • El
    permís de lactància es pot gaudir una vegada finalitzada la
    compactació pel temps que resti i es concreta en una hora diària
    fins al període màxim establert o en uns dies determinats si es
    decideix de gaudir-lo compactat.
  • Com
    a criteri general, sens perjudici de casos excepcionals degudament
    justificats, no es podrà renunciar a la compactació de la reducció
    de la jornada una vegada sigui autoritzada.

  • En
    omplir la sol·licitud de la compactació de la reducció d’1/2 o
    d’1/3, cal manifestar si en finalitzar-la es vol continuar o no
    mantenint la reducció per cura de un fill/a d’un terç o la
    meitat de jornada. En cas de no optar clarament per continuar-hi, el
    Departament ho interpreta com a renúncia i, per tant, no concedeix
    una nova reducció pel mateix fet causant (llevat que es justifiqui
    de manera motivada i suficient).
  • Es
    cobra el 80% (reducció d’1/3) o el 60% (reducció d’1/2) durant
    el període compactat (4 mesos en el primer cas i 6 mesos en el
    segon), amb les particularitats següents:
  • Si
    s’ha compactat una reducció d’una jornada d’1/3 amb el 80% de
    les retribucions, durant els primers 4 mesos no es presten serveis
    però es perceben el 80% de les retribucions, i això es compensa
    durant els 8 mesos següents en que es treballarà el 100% de la
    jornada i es cobrarà també el 80% de les retribucions, o bé, si
    es continua gaudint de la reducció de jornada, es treballarà els
    2/3 de la jornada i es percebrà un 47% de les retribucions.
  • Si
    s’ha compactat una reducció d’una jornada d’1/2 amb el 60% de
    les retribucions, durant els primers 6 mesos no es presten serveis
    però es perceben el 60% de les retribucions, i això es compensa
    durant els 6 mesos següents, en què es treballarà el 100% de la
    jornada i es cobrarà també el 60% de les retribucions, o, si es
    continua gaudint de la reducció de jornada, es treballarà la
    meitat de la jornada i es percebrà un 10% de les retribucions.
  • En
    cas que es gaudeixi de tot o de part del primer any de reducció de
    jornada de manera compactada i posteriorment no es produeixi la
    reincorporació al lloc de treball, s’haurà de reintegrar la
    quantitat total corresponent que s’hagi avançat pel fet de gaudir
    de la compactació de jornada (permís o llicencia sense
    retribucions, excedència, canvi de departament o finalització de
    la prestació de serveis amb caràcter definitiu).

NORMATIVA RELACIONADA

Per cura d’un/a fill/a menor de dotze anys

  • Cal
    sol·licitar-lo a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància que indica la documentació requerida, model que es
    trobarà a la pàgina d’Internet de cada un dels Serveis
    Territorials del Departament d’Educació i del Consorci d’Educació
    de Barcelona.
  • La
    sol·licitud de reducció s’haurà de fer d’acord amb el
    calendari establert en el procediment que es regula anualment
  • Aquesta
    sol·licitud l’han de formalitzar amb una antelació d’almenys
    quinze dies abans de l’inici de la reducció i la seva durada es
    perllongarà, com a mínim, fins al dia en què finalitzin les
    vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu (31
    d’agost). Quan la persona interessada continuï aquesta reducció
    de jornada, la seva finalització ha de coincidir sempre amb l’últim
    dia de les vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu
    (31 d’agost). En qualsevol cas finalitzarà la reducció de
    jornada quan acabi el fet causant que ha originat l’esmentada
    reducció.
  • Pot
    ser d’1/3 o la 1/2 de la jornada, a elecció del /la interessat/da.
  • Aquesta
    reducció pot ser consecutiva a la reducció per cura de fills
    menors de 6 anys, que és més favorable econòmica.
  • D’aplicació
    a tot el personal: funcionari, interí, laboral indefinit o
    substitut.
  • La
    reducció es concedeix sempre que es tingui la guarda legal del/la
    fill/a menor de dotze anys.
  • No
    es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix
    fet causant, llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa i
    sempre que no superi el termini establert.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no.
  • Així
    mateix, és incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la
    qual queda suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • En
    cas que s’hi hagi renunciat abans de la seva durada màxima no es
    podrà tornar a gaudir de la reducció de jornada pel mateix fet
    causant durant el curs lectiu en què s’hi hagi renunciat.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitats
    lectives i complementàries setmanals proporcionalment a la jornada
    de treball. S’haurà d’assistir a totes les reunions que siguin
    preceptives i estiguin degudament convocades.
  • La
    jornada laboral reduïda es podrà concentrar en tres, quatre o cinc
    dies a petició de la persona que gaudeixi del dret, sempre que
    l’organització del centre ho permeti.
  • si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • Les
    retribucions són proporcionals a la reducció de jornada: en el
    cas de reducció de la meitat de la jornada es percep el 50% de les
    retribucions íntegres, mentre que en el cas de reducció d’un terç
    se’n percep el 66,66%.

NORMATIVA RELACIONADA

Per naixement de fills/es prematurs/es

  • Se
    sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona.
  • En
    cas de naixement de fills/es prematurs/es o que hagin de romandre
    hospitalitzats a continuació del part, el funcionari o funcionària
    també té dret a la reducció de jornada durant un màxim de dues
    hores diàries amb disminució proporcional de les retribucions.
  • Amb
    disminució proporcional de les retribucions.

NORMATIVA RELACIONADA

Per tenir cura d’una persona amb discapacitat psíquica, física o sensorial que no faci cap activitat retribuïda, sempre que se’n tingui la guarda legal

  • Cal
    sol·licitar-lo a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància que indica la documentació requerida, model que es
    trobarà a la pàgina d’Internet de cada un dels serveis
    territorials del Departament d’Educació i del Consorci d’Educació
    de Barcelona.
  • La
    sol·licitud de reducció s’haurà de fer d’acord amb el
    calendari establert en el procediment que es regula anualment. No
    obstant això, cal presentar la sol·licitud 15 dies abans de
    l’inici del permís
  • Aquesta
    sol·licitud s’ha de formalitzar amb una antelació d’almenys
    quinze dies abans de l’inici de la reducció i la seva durada es
    perllongarà, com a mínim, fins al dia en què finalitzin les
    vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu (31
    d’agost). Quan la persona interessada continuï aquesta reducció
    de jornada, la seva finalització ha de coincidir sempre amb el
    darrer dia de les vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de
    l’estiu (31 d’agost). En qualsevol cas finalitzarà la reducció
    de jornada quan acabi el fet causant que ha originat l’esmentada
    reducció.
  • Documentació
    necessària: fotocòpia compulsada del llibre de família o
    certificat del Registre Civil o certificat d’empadronament de
    l’ajuntament en què consti la guarda legal; en el seu cas,
    document judicial acreditatiu que es té la guarda legal del
    causant; certificació emesa pels serveis de valoració de la
    dependència (SEVAD) del Departament de Benestar Social i Família,
    la qual ha d’indicar el grau de disminució (certificat de
    reconeixement del grau de disminució); declaració de la persona
    sol·licitant conforme no desenvoluparà cap activitat pública o
    privada, remunerada o no; document acreditatiu que la persona
    causant no desenvolupa cap activitat retribuïda; quadre horari
    resultant de la reducció signat per la direcció del centre.
  • Pot
    ser d’1/3 o la 1/2 de la jornada, a elecció del /la interessat/da.
  • D’aplicació
    a tot el personal: funcionari, interí, laboral indefinit o
    substitut.
  • La
    reducció es concedeix sempre que la persona discapacitada no faci
    cap activitat retribuïda
  • S’ha
    de tenir la guarda legal de la persona amb discapacitat
  • No
    es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix
    fet causant, llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no.
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la qual queda
    suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció
  • Un
    cop s’ha renunciat al dret i mentre es mantinguin les mateixes
    causes en virtut de les quals es va atorgar, la concessió d’una
    nova reducció l’efectua l’Administració avaluant en cada cas
    els motius que s’al·leguin.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitats
    lectives i complementàries setmanals proporcionalment a la jornada
    de treball. S’haurà d’assistir a totes les reunions que siguin
    preceptives i estiguin degudament convocades.
  • La
    jornada laboral reduïda es podrà concentrar en tres, quatre o cinc
    dies a petició de la persona que gaudeixi del dret, sempre que
    l’organització del centre ho permeti.
  • si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • En
    el cas de reducció de la meitat de la jornada es percep el 60% de
    les retribucions íntegres i en el cas de reducció d’un terç
    se’n percep el 80%.

NORMATIVA RELACIONADA

Per tenir a càrrec un/a familiar fins el segon grau de consanguinitat o afinitat, amb una incapacitat o disminució igual o superior al 65% o que requereix una dedicació especial

  • Cal
    sol·licitar-lo a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona, on es facilita el model
    d’instància que indica la documentació requerida, model que es
    trobarà a la pàgina d’Internet de cada un dels serveis
    territorials del Departament d’Educació i del Consorci d’Educació
    de Barcelona.
  • Aquesta
    sol·licitud s’ha de formalitzar amb una antelació d’almenys
    quinze dies abans de l’inici de la reducció i la seva durada es
    perllongarà, com a mínim, fins al dia en què finalitzin les
    vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu (31
    d’agost). Quan la persona interessada continuï aquesta reducció
    de jornada, la seva finalització ha de coincidir sempre amb el
    darrer dia de les vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de
    l’estiu (fins al 31 d’agost). En qualsevol cas finalitzarà la
    reducció de jornada quan acabi el fet causant que ha originat
    l’esmentada reducció.
  • Documentació
    necessària: fotocòpia compulsada del llibre de família complet o
    document equivalent o certificat del Registre Civil o certificat
    d’empadronament de l’Ajuntament; certificació emesa pels
    serveis de valoració de la dependència (SEVAD) del Departament de
    Benestar Social i Família, la qual ha d’indicar el grau de
    disminució (certificat de reconeixement del grau de discapacitat
    física, psíquica o sensorial del familiar, igual o superior al
    65%); declaració de la persona sol·licitant conforme no
    desenvoluparà cap activitat pública o privada, remunerada o no;
    quadre horari resultant de la reducció signat per la direcció del
    centre.
  • Pot
    ser d’1/3 o la 1/2 de la jornada, a elecció del /la interessat/da.
  • D’aplicació
    a tot el personal: funcionari, interí, laboral indefinit o
    substitut.
  • La
    reducció es concedeix sempre que la persona discapacitada no faci
    cap activitat retribuïda.
  • La
    reducció es concedeix per incapacitat física d’un familiar fins
    a segon grau de consanguinitat o afinitat, que tingui més del 65%
    d’incapacitat o amb un grau de dependència que li impedeix ser
    autònom, o que requereix dedicació o atenció especial, sempre que
    se’n tingui el càrrec directe, encara que no s’hi convisqui.
  • El/la
    familiar que es té a càrrec ho ha de ser fins a segon grau de
    consanguinitat o afinitat.
  • No
    es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix
    fet causant, llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la qual queda
    suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • Un
    cop s’ha renunciat al dret i mentre es mantinguin les mateixes
    causes en virtut de les quals es va atorgar, la concessió d’una
    nova reducció l’efectua l’Administració avaluant en cada cas
    els motius que s’al·leguin.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitats
    lectives i complementàries setmanals proporcionalment a la jornada
    de treball. S’haurà d’assistir a totes les reunions que siguin
    preceptives i estiguin degudament convocades.
  • La
    jornada laboral reduïda es podrà concentrar en tres, quatre o cinc
    dies a petició de la persona que gaudeixi del dret, sempre que
    l’organització del centre ho permeti.
  • Si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • En
    el cas de reducció de la meitat de la jornada es percep el 60% de
    les retribucions íntegres, mentre que en el cas de reducció d’un
    terç se’n percep el 80%.

NORMATIVA RELACIONADA

Cura de fills/es menors afectats/des per càncer o altres malalties greus

  • Se
    sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o al
    Consorci d’Educació de Barcelona.
  • En
    el cas de fill/a menor afectat/da per càncer o una altra malaltia
    greu el/la funcionari/ària tindrà dret a una reducció de la
    jornada de treball d’almenys la meitat de la durada d’aquella, per a
    la cura, durant l’hospitalització i tractament continuat, del/la
    fill/a menor d’edat, per naturalesa o adopció, o en els supòsits
    d’acolliment preadoptiu o permanent del menor, afectat per càncer
    (tumors malignes, melanomes i carcinomes) o per qualsevol altra
    malaltia greu que impliqui un ingrés hospitalari de llarga durada i
    requereixi la necessitat de la seva cura directa, contínua i
    permanent i, com a màxim, fins que el menor compleixi els 18 anys.
  • Reglamentàriament,
    s’establiran les condicions i supòsits en què aquesta reducció de
    jornada es podrà acumular en jornades completes.
  • Es
    cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Per raó de violència de gènere

  • Cal
    sol·licitar-lo a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • Aquesta
    sol·licitud s’ha de formalitzar amb una antelació d’almenys
    quinze dies abans de l’inici de la reducció i la seva durada es
    perllongarà, com a mínim, fins al dia en què finalitzin les
    vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o de l’estiu (31
    d’agost). Quan la persona interessada continuï aquesta reducció
    de jornada, la seva finalització ha de coincidir sempre amb l’últim
    dia de les vacances escolars de Nadal, de Setmana Santa o l’estiu
    (31 d’agost). En qualsevol cas finalitzarà la reducció de
    jornada quan acabi el fet causant que ha originat l’esmentada
    reducció.
  • Pot
    ser d’1/3 o la meitat de la jornada, a elecció de la persona
    interessada.
  • D’aplicació
    a tot el personal: funcionari, interí, laboral indefinit o
    substitut.
  • Les
    funcionàries víctimes de violència sobre la dona, per fer
    efectiva la seva protecció o el seu dret d’assistència social
    integral, tenen dret a la reducció de la jornada amb la disminució
    proporcional de la retribució, o la reordenació del temps de
    treball, a través de l’adaptació de l’horari, de l’aplicació
    de l’horari flexible o d’altres formes d’ordenació del temps
    de treball que siguin aplicables, en els termes que per a aquests
    supòsits estableixi el pla d’igualtat aplicable o, si no n’hi
    ha, l’Administració pública competent en cada cas.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no.
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la qual queda
    suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitats
    lectives i complementàries setmanals proporcionalment a la jornada
    de treball.
  • La
    jornada laboral reduïda es podrà concentrar en tres, quatre o cinc
    dies a petició de la persona que gaudeixi del dret, sempre que
    l’organització del centre ho permeti.
  • Si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • En
    el cas de reducció de la meitat de la jornada es percep el 60% de
    les retribucions, mentre que en el cas de reducció d’un terç
    se’n percep el 80% (segons l’art. 26.d de la Llei 8/2006, de 5
    de juliol, de conciliació del personal de la Generalitat).
  • Hi
    ha disminució proporcional de la retribució, però la funcionària
    pública manté les seves retribucions íntegres quan redueixi la
    seva jornada en un terç o menys.

NORMATIVA RELACIONADA

Per tractament d’una discapacitat legalment reconeguda

  • S’ha
    de sol·licitar a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • La
    sol·licitud de reducció s’haurà de fer d’acord amb el
    calendari establert en el procediment que es regula anualment.
  • Es
    podrà reduir la jornada laboral durant el temps necessari per dur a
    terme el tractament d’una discapacitat legalment reconeguda, sense
    pèrdua de retribucions.
  • La
    persona discapacitada ha de rebre tractament en centres públics o
    privats.
  • Cal
    acreditar mitjançant un informe del servei mèdic corresponent la
    necessitat del tractament, la periodicitat o durada aproximada i la
    necessitat que es dugui a terme en l’horari laboral.
  • La
    reducció és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol
    activitat, retribuïda o no, durant la jornada objecte de la
    reducció.
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, la qual queda
    suspesa d’ofici fins que finalitzi la reducció.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitats
    lectives i complementàries setmanals proporcionalment a la jornada
    de treball.
  • La
    jornada laboral reduïda es podrà concentrar en tres, quatre o cinc
    dies a petició de la persona que gaudeixi del dret, sempre que
    l’organització del centre ho permeti.
  • Es
    cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Per interès particular

  • Aquesta
    reducció s’ha de sol·licitar a la Direcció del Servei Territorial
    corresponent o al Consorci d’Educació de Barcelona en les dates
    establertes anualment en les instruccions sobre el procediment de
    sol·licitud de reducció de jornada.
  • Els
    serveis territorials o Consorci ho hauran de resoldre en les dates
    establertes en les mateixes instruccions anuals i comunicaran la
    decisió a la persona interessada, la qual presentarà la resolució
    a la direcció del centre corresponent.
  • La
    reducció de la jornada ha de ser de la meitat i per un any sencer
    coincidint amb el curs escolar; és a dir, des de l’1 de setembre
    fins al 31 d’agost de l’any següent, amb la reducció proporcional
    de les retribucions
  • En
    el cas de força major, l’Administració podrà autoritzar la
    reducció o acceptar la renúncia de la persona interessada durant
    el curs escolar
  • Aquesta
    reducció és prorrogable anualment i s’haurà de demanar
    mitjançant el model de sol·licitud que es trobarà a la pàgina
    d’Internet dels serveis territorials corresponents.
  • En
    la sol·licitud s’haurà de fer constar el nombre de dies (3, 4 o
    5) en què es vol concentrar la dedicació setmanal en el centre.
  • La
    concessió de la reducció està subordinada a les necessitats del
    servei.
  • No
    la poden sol·licitar les persones que pertanyin als equips
    directius.
  • El
    fet de ser designat/da membre de l’equip directiu amb posterioritat
    a l’autorització d’aquesta reducció en comportarà l’extinció.
  • Aquesta
    reducció està subjecta al règim d’incompatibilitats del personal
    al servei de l’Administració de la Generalitat.
  • Quan
    en un mateix centre hi hagi un nombre de sol·licitants superior al
    que permet una òptima organització de les activitats del centre,
    es tindrà en compte la major antiguitat en el centre i, en cas
    d’empat, la major antiguitat en el cos, i s’actuarà amb
    criteris rotatoris.
  • L’horari
    setmanal de dedicació al centre haurà d’incloure activitat lectiva
    i complementària setmanals proporcionalment a la jornada de
    treball. La dedicació en el centre es concentrarà, quan ho
    permetin les necessitats del servei, en 3 dies. A petició de la
    persona interessada la seva dedicació en el centre podrà
    concentrar-se en 4 o 5 dies a la setmana.
  • Qui
    s’aculli a la reducció de la jornada haurà d’assistir a totes les
    reunions de claustre, d’avaluacions, de departament i d’altres que
    siguin preceptives i degudament convocade.
  • Si
    el període de reducció és inferior a l’any, no afectarà la
    jubilació.
  • Hi
    ha una reducció de les retribucions íntegres proporcional a la
    reducció de la jornada.

NORMATIVA RELACIONADA

Disminució de la jornada laboral

Disminució de la jornada lectiva per raó de ser major de 55 anys

  • S’ha de sol·licitar a la Direcció del Servei Territorial corresponent o al Consorci d’Educació de Barcelona, fins al 15 de juny anterior a l’inici del curs per al qual se sol·licita.
  • El model de sol·licitud es trobarà a la pàgina d’intranet del portal del centre del Departament.
  • Els serveis territorials o Consorci emetran la resolució d’autorització en un termini màxim de 15 dies.
  • La disminució de l’horari lectiu s’autoritzarà des de l’1 de setembre i fins al 31 d’agost.
  • Condicions específiques de l’horari setmanal per al personal funcionari docent que tingui entre 55 i 64 anys.
  • El personal funcionari docent que tingui entre 59 i 64 anys destinat en centres docents dependents del Departament d’Educació que tinguin més de quinze anys de serveis en qualsevol nivell educatiu de l’ensenyament públic no universitari, pot disposar de 2 hores setmanals dins la distribució de les seves tasques docents d’atenció directa a l’alumnat, per fer activitats d’una altra naturalesa segons s’especifica a continuació: recollida i elaboració de material didàctic relacionat amb l’especialitat; col·laboració en la preparació de les activitats de tallers, laboratoris i aules especialitzades (aules d’informàtica i d’idiomes) sempre que estiguin incloses dins l’àmbit de la seva especialitat docent; col·laboració en activitats de biblioteca del centre; activitats relacionades amb els programes de formació que impliquin tutoria a alumnes de pràctiques (estudiants de formació inicial) o per a professorat que inicia la seva funció docent; propostes d’innovació didàctica i col·laboració en projectes d’innovació; altres activitats necessàries per a l’assoliment dels objectius de centre acordades amb el professorat.
  • El personal funcionari docent que reuneixi els requisits de l’apartat anterior destinat en centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA) i en centres de recursos educatius per a deficients visuals (CREDV) també podrà disposar de dues hores setmanals dins de la distribució de les seves activitats docents d’atenció directa als alumnes per fer activitats d’una altra naturalesa, segons determini el o la cap immediat.
  • Les activitats setmanals assignades en substitució de les 2 hores lectives s’incorporen a l’horari setmanal que no s’ha de fer necessàriament al centre.
  • L’edat mínima per al gaudiment d’aquestes reduccions de jornada s’ha d’haver complert abans de l’1 de setembre de l’any en què es demana la reducció.
  • La reducció de dues hores lectives setmanals és incompatible amb qualsevol altre tipus de reducció de jornada.
  • Aquesta distribució de l’horari docent no es pot assignar als qui tinguin en el seu horari setmanal hores dedicades a les funcions directives i de coordinació.
  • Es cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Reducció de dues hores d’activitats complementàries per raó de ser major de 55 anys

  • Aquesta
    reducció s’ha de sol·licitar a la Direcció del Servei Territorial
    corresponent o al Consorci d’Educació de Barcelona, no més tard
    del 30 de juny anterior a l’inici del curs per al qual se
    sol·licita
  • El
    model de sol·licitud es trobarà a la pàgina d’intranet del
    portal del centre del Departament
  • La
    direcció del centre l’ha de resoldre en un termini de 15 dies.
  • La
    disminució de l’horari lectiu s’autoritzarà des de l’1 de
    setembre i fins al 31 d’agost. La resolució s’ha de comunicar a
    la persona interessada.
  • Condicions
    específiques de l’horari setmanal per al personal funcionari
    docent que tingui entre 55 i 64 anys
  • Aquest
    professorat, prèvia sol·licitud i autorització, pot tenir una
    reducció de 2 hores d’activitats complementàries corresponents a
    l’horari fix de permanència al centre i no sotmès necessàriament
    a l’horari fix setmanal.
  • Les
    activitats setmanals assignades en substitució de les 2 hores de
    reducció d’activitats complementàries s’incorporen a l’horari
    setmanal que no s’ha de fer necessàriament al centre, que passarà
    a ser de 9 hores i 30 minuts.
  • L’edat
    mínima per poder fer aquestes reduccions de jornada s’ha d’haver
    complert amb anterioritat a l’1 de setembre de l’any en què es
    demana la reducció.
  • La
    reducció de dues hores setmanals d’activitats complementàries és
    incompatible amb qualsevol altre tipus de reducció de jornada.
  • Aquesta
    distribució de l’horari docent no es pot assignar als qui en el
    seu horari setmanal tinguin hores dedicades a les funcions
    directives i de coordinació.
  • Es
    cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Altres situacions i adscripcions temporals

Adaptació de lloc de treball per motius de salut

  • Es
    tracta d’adoptar les mesures de prevenció, protecció o adaptació
    necessàries per tal de protegir els/les treballadors/es
    especialment sensibles als riscos derivats del lloc de treball (per
    les seves pròpies característiques personals o estat biològic
    conegut, incloent-hi els que tinguin reconeguda la discapacitat
    física, psíquica o sensorial).
  • Igualment
    s’adoptaran mesures de prevenció, protecció o adaptació
    necessàries per tal de protegir la maternitat i la lactància
    natural.
  • Sol·licitud
    de l’adaptació o canvi de lloc de treball per motius de salut als
    serveis territorials corresponents. No cal adjuntar-hi cap
    documentació mèdica, sinó que s’ha d’aportant en el moment de
    l’audiència, en la visita amb el metge o la metgessa. Aquesta
    documentació mèdica serà confidencial.
  • El
    període entre la presentació de la sol·licitud d’adaptació de
    lloc de treball fins a donar a conèixer la planificació de les
    actuacions al Comitè de Seguretat i Salut no serà superior als 6
    mesos, llevat de situacions excepcionals, degudament justificades.
  • La
    Direcció del Servei Territorial corresponent o de la Secció de
    Prevenció de Riscos Laborals corresponent farà una proposta de
    planificació de l’activitat preventiva.
  • L’informe
    de valoració mèdica i la proposta es traslladaran a la persona
    interessada en un termini màxim de dos mesos, per tal que faci les
    al·legacions que consideri oportunes en el termini de 10 dies.
  • La
    Direcció del Servei Territorial corresponent, prèvia consulta al
    Comitè de Seguretat i Salut, comunicarà la planificació
    definitiva a les unitats responsables d’aplicar les mesures
    preventives per tal que s’implementin i se’n faci el seguiment
  • El
    Departament concedeix l’adaptació sempre que la persona pugui
    desenvolupar les tasques fonamentals del lloc que ocupi.
  • El
    Comitè de Seguretat i Salut corresponent tractarà les sol·licituds
    d’adaptació i en farà el seguiment adient.
  • No
    hi ha cap termini específic per demanar-la. Es pot fer en qualsevol
    moment.
  • Es
    cobra el 100%.

NORMATIVA RELACIONADA

Situació de servei en altres administracions

  • Es
    declara aquesta situació quan el/la funcionari/a passa a ocupar amb
    caràcter permanent un lloc de treball equivalent al propi del seu
    cos docent o escala en una altra Administració
  • Es
    conserva la condició de funcionari/a de la Generalitat, però sense
    reserva de plaça i destinació
  • El
    temps de servei en l’Administració Pública en què estiguin
    destinats/des se’ls computarà com de servei actiu en el cos o
    escala d’origen.

Serveis especials

  • El
    temps en aquesta situació computa als efectes de triennis i drets
    passius. Respecte dels diputats/ades al Parlament o al Congrés,
    als/les senadors/es i als/les càrrecs de nivell igual o superior al
    de director general, es computen els serveis respecte al nivell
    superior de classificació dins del grup al qual pertanyi el
    funcionari/ària.
  • Qui
    es trobi en situació de serveis especials percebrà les
    retribucions del lloc o càrrec que ocupi i no les que li
    corresponguin com a funcionari/ària de carrera, sens perjudici del
    dret a percebre els triennis que tingui reconeguts en cada moment.
    Es pot optar perquè les quotes de MUFACE i classes passives siguin
    descomptades de l’import a percebre per triennis.
  • Qui
    es trobi en situació de serveis especials tindrà dret, almenys, a
    reingressar al servei actiu en la mateixa localitat, en les
    condicions i amb les retribucions corresponents al cos i nivell
    consolidats. Qui perdi la condició en virtut de la qual hagués
    estat declarat en la situació de serveis especials ha de
    sol·licitar el reingrés al servei actiu en el termini d’un mes; en
    cas de no fer-ho, serà declarat en situació d’excedència
    voluntària per interès particular, amb efectes des del dia en què
    van perdre aquella condició. El reingrés tindrà efectes econòmics
    i administratius des de la data en què es va sol·licitar quan
    existeixi dret a la reserva de lloc.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball.

NORMATIVA RELACIONADA

Excedències

Voluntària per interès particular

  • L’excedència
    se sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona
  • Mínim
    de 2 anys continuats. No hi ha durada màxima.
  • S’ha
    d’haver prestat serveis efectius en qualsevol Administració
    pública durant els 5 anys immediatament anteriors a la sol·licitud.
  • No
    hi ha reserva del lloc de treball.
  • El
    temps en excedència no computa a efectes d’antiguitat ni de drets
    passius.
  • Durant
    el temps en excedència es pot continuar pagant la quota de MUFACE
    per mantenir la condició de mutualista, o deixar de fer-ho (el
    termini és d’un mes des de la recepció de la notificació); en
    aquest segon cas, es perdria la condició de mutualista, que no es
    podria tornar a recuperar fins que es torni a estar en actiu.
  • Es
    declararà en excedència voluntària els/les funcionaris/es
    públic/ques quan, finalitzada la causa que va determinar el pas a
    una situació diferent de la de servei actiu, incompleixin
    l’obligació de demanar el reingrés en el termini establert
    reglamentàriament.
  • La
    concessió d’excedència voluntària per interès particular queda
    subordinada a les necessitats del servei degudament motivades.
  • No
    podrà declarar-se la situació d’excedència voluntària quan al
    funcionari/ària públic/a se li instrueixi expedient disciplinari.
  • Es
    declararà en situació d’excedència voluntària els funcionaris
    públics quan es trobin en situació de servei actiu en un altre cos
    o escala de qualsevol de les administracions públiques, o passen a
    prestar serveis en organismes o entitats del sector públic i no els
    correspongui restar en una altra situació.
  • Sense
    retribucions.

NORMATIVA RELACIONADA

Voluntària per raó de tenir cura d’un/a fill/a

  • L’excedència
    se sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • La
    concessió no està subordinada a les necessitats del servei.
  • Un
    màxim de TRES anys a comptar des de la data del naixement o, si és
    el cas, des de la data de la sentència/resolució judicial en el
    cas d’acolliment o adopció
  • Es
    pot demanar l’excedència en qualsevol moment a partir del
    naixement o de la sentència /resolució judicial de constitució de
    l’adopció o de l’acolliment.
  • Els
    fills i filles successius donen dret a un nou període d’excedència
    que posa fi al període que s’estigués gaudint.
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball amb destinació definitiva durant tot
    el període d’excedència. Si s’ocupa un lloc de treball amb
    destinació provisional, es conserven els drets generals sobre
    aquest lloc fins al cessament o fins al moment en què es resolgui
    la convocatòria de provisió corresponent.
  • El
    temps d’excedència computa a efectes de triennis i drets passius
    o règim de Seguretat Social que s’apliqui.
  • No
    es poden acumular dos períodes d’excedència en cas que
    s’esdevingui una nova causa. Si durant el període d’excedència
    un nou subjecte dóna dret a un altre període d’excedència,
    l’inici del segon posa fi al primer.
  • El
    període d’excedència serà únic per cada subjecte causant. Quan
    un nou subjecte causant doni origen a una nova excedència, l’inici
    del nou període finalitzarà la que s’està gaudint.
  • L’exercici
    simultani de l’excedència per dues persones que presten serveis
    en el sector públic per raó d’un mateix fet causant només és
    permès, amb l’autorització prèvia, si ho sol·liciten d’una
    manera expressa i si no afecta el funcionament del servei.
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, que resta
    suspesa d’ofici fins la finalització del seu termini.
  • Si
    un cop finida la causa que ha originat el dret, la persona afectada
    no sol·licita el reingrés en el termini d’un mes (anterior a la
    finalització), es declara d’ofici la situació d’excedència
    voluntària per interès particular.
  • El
    personal que gaudeix d’aquesta excedència té dret a participar
    en els cursos de formació que convoqui l’Administració.
  • No
    es paga la quota de MUFACE, però cal comunicar a la Mutualitat que
    s’està gaudint d’aquesta excedència (aportant-hi una fotocòpia de
    la resolució de la concessió), per tal que tingui coneixement
    d’aquesta situació administrativa. Hi ha cobertura sanitària
    durant l’excedència.
  • És
    una excedència no retribuïda.

NORMATIVA RELACIONADA

Voluntària per raó de tenir cura de familiars

  • L’excedència
    se sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • La
    concessió no està subordinada a les necessitats del servei.
  • Mínim
    de 3 mesos i màxim de 3 anys. El període concret d’excedència
    és determinat segons l’acreditació del grau de dependència i la
    durada estimada.
  • Es
    pot sol·licitar per tenir cura d’un/a familiar fins al segon grau
    de consanguinitat o afinitat inclòs, amb la condició que no es
    pugui valer i no pugui exercir cap activitat retribuïda
  • Hi
    ha reserva del lloc de treball amb destinació definitiva durant tot
    el període d’excedència. Si s’ocupa un lloc de treball amb
    destinació provisional, es conserven els drets generals sobre
    aquest lloc fins al cessament o fins al moment en què es resolgui
    la convocatòria de provisió corresponent.
  • El
    temps d’excedència computa a efectes de triennis i drets passius.
  • No
    es poden acumular dos períodes d’excedència en cas que
    s’esdevingui una nova causa. Si durant el període d’excedència
    un nou subjecte dóna dret a un altre període d’excedència,
    l’inici del segon posa fi al primer.
  • El
    període d’excedència serà únic per cada subjecte causant. Quan
    un nou subjecte causant doni origen a una nova excedència, l’inici
    del nou període finalitzarà la que s’està gaudint.
  • L’exercici
    simultani de l’excedència per dues persones que presten serveis
    en el sector públic per raó d’un mateix fet causant només és
    permès, amb l’autorització prèvia, si ho sol·liciten d’una
    manera expressa i si no afecta el funcionament del servei.
  • És
    incompatible amb l’autorització de compatibilitat, que resta
    suspesa d’ofici fins l’acabament del seu termini.
  • Si
    un cop finida la causa que ha originat el dret la persona afectada
    no sol·licita el reingrés en el termini d’un mes (anterior a la
    finalització), es declara d’ofici la situació d’excedència
    voluntària per interès particular.
  • El
    personal que gaudeix d’aquesta excedència té dret a participar
    en els cursos de formació que convoqui l’Administració.
  • No
    es paga la quota de MUFACE, però cal comunicar a la Mutualitat que
    s’està gaudint d’aquesta excedència (aportant-hi una fotocòpia de
    la resolució de la concessió), per tal que tingui coneixement
    d’aquesta situació administrativa. Hi ha cobertura sanitària
    durant l’excedència.
  • No
    hi ha retribucions.

NORMATIVA RELACIONADA

Voluntària per al manteniment de la convivència

  • Mínim
    de DOS anys i màxim de QUINZE.
  • Es
    pot concedir l’excedència voluntària per al manteniment de la
    convivència o agrupació familiar als funcionaris/àries de carrera
    quan el/la cònjuge o el/la convivent resideixi en un altre
    municipi perquè ha obtingut un lloc de treball estable com a
    funcionari de carrera o com laboral fix en qualsevol de les
    Administracions Públiques.
  • No
    s’exigeix a la persona sol·licitant el requisit d’haver prestat
    serveis efectius com a funcionari de carrera en qualsevol de les
    administracions públiques.

  • El
    temps d’aquesta excedència no computa a efectes de triennis ni
    drets passius.
  • No
    hi ha reserva de lloc de treball.
  • Si
    un cop finida la causa que ha originat el dret, la persona afectada
    no sol·licita el reingrés en el termini d’un mes, es declara
    d’ofici la situació d’excedència voluntària per interès
    particular.
  • No
    hi ha retribucions.

NORMATIVA RELACIONADA

Voluntària per violència de gènere

  • L’excedència
    se sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • La
    concessió no està subordinada a les necessitats del servei.
  • Pel
    temps que se sol·liciti.
  • Es
    concedeix a les dones víctimes de la violència de gènere.
  • Es
    té dret a sol·licitar la situació d’excedència sense necessitat
    d’haver prestat un temps mínim de serveis previs i sense que sigui
    exigible termini de permanència en aquesta situació.
  • Comporta
    la reserva del mateix lloc de treball durant 6 mesos, sens perjudici
    que és pugui ampliar aquest termini, d’acord amb allò que
    disposa la normativa sobre violència de gènere, o quan, en el seu
    cas, les actuacions judicials ho requereixin, es podrà prorrogar
    aquest període per tres mesos, amb un màxim de divuit, a fi de
    garantir l’efectivitat del dret de protecció de la víctima.
  • El
    temps d’excedència computa a efectes de triennis i drets passius.
  • L’Administració
    ha de notificar, amb un mes d’antelació, a la persona afectada
    que s’acaba l’excedència i que disposa d’un mes, a comptar
    des del seu acabament, per demanar-ne l’ampliació o per
    reincorporar-se.
  • No
    es paga la quota de MUFACE, però cal comunicar a la Mutualitat que
    s’està gaudint d’aquesta excedència (aportant-hi una fotocòpia de
    la resolució de la concessió), per tal que tingui coneixement
    d’aquesta situació administrativa. Hi ha cobertura sanitària
    durant l’excedència.
  • Durant
    els dos primers mesos es cobra el 100% i, si s’escau, les
    prestacions familiars per fill a càrrec.

NORMATIVA RELACIONADA

Per incompatibilitat

  • Es
    concedeix si el/la funcionari/a es troba en servei actiu en un altre
    cos docent o escala de qualsevol de les Administracions públiques o
    passa a prestar serveis en organismes o entitats del sector públic,
    sempre que no li correspongui quedar en una altra situació i llevat
    que s’hagi obtingut la compatibilitat d’activitats.
  • L’òrgan
    competent pot concedir automàticament i d’ofici aquesta excedència.
  • No
    hi ha reserva de lloc de treball.
  • El
    temps no computa a efectes d’antiguitat ni drets passius.

NORMATIVA RELACIONADA

Per raó de violència terrorista

  • L’excedència
    se sol·licita a la Direcció del Servei Territorial corresponent o
    al Consorci d’Educació de Barcelona.
  • La
    concessió no està subordinada a les necessitats del servei.
  • Aquesta
    excedència s’ha d’autoritzar i mantenir en el temps mentre
    sigui necessària per a la protecció i l’assistència social
    integral de la persona a la qual es concedeix, ja sigui per raó de
    les seqüeles provocades per l’acció terrorista, ja sigui per
    l’amenaça a què està sotmesa, en els termes previstos per
    reglament.
  • Els/les
    funcionaris/àries que hagin patit danys físics o psíquics com a
    conseqüència de l’activitat terrorista, així com els amenaçats
    en els termes de l’art. 5 de la Llei 29/2011, de 22 de setembre,
    de reconeixement i protecció integral a les víctimes del
    terrorisme, amb el reconeixement previ del Ministeri de l’Interior
    o de sentència judicial ferma, tenen dret a gaudir d’un període
    d’excedència en les mateixes condicions que les víctimes de
    violència de gènere.
  • Durant
    els dos primers mesos es cobra el 100% i, si s’escau, les
    prestacions familiars per fill a càrrec.

NORMATIVA RELACIONADA