Davant l’espionatge policial a les assemblees de docents, autoorganització i lluita!

La Intersindical denunciem la greu intromissió policial que es va produir el passat 6 de maig durant l’Assemblea Educativa del Consorci i el Barcelonès a l’Institut Pau Claris. La detecció de dues agents dels Mossos d’Esquadra infiltrades, vestides de paisà i sense cap vincle amb la comunitat educativa, no és un fet aïllat: és un atac directe al dret legítim a l’autoorganització de la classe treballadora.
Aquest incident posa de manifest quina és la “qualitat democràtica” que el PSC i el PSOE volen imposar a les nostres escoles i instituts. Lluny d’entendre els centres educatius com a espais de llibertat i diàleg, el Govern de torn opta per la via de la vigilància pròpia d’èpoques que voldríem superades.
Aquesta praxi forma part d’una estratègia històrica de persecució contra l’esquerra transformadora i l’independentisme. Quan la mobilització social posa en qüestió el seu statu quo, el sistema respon amb el control social i l’espionatge polític.
El binomi PSC-PSOE, garant de l’ordre vigent, prefereix enviar agents a prendre notes en assemblees de docents abans que asseure’s a negociar les condicions laborals i les millores de l’educació pública.
L’intent de normalitzar la presència dels Mossos d’Esquadra als centres educatius mitjançant “plans pilot” és una maniobra inacceptable. Així mateix, l’enviament d’agents de paisà a espais de debat sindical és una vulneració flagrant de la llibertat de reunió.
Cap de les reivindicacions de la comunitat educativa depèn d’introduir cossos policials als instituts. La nostra prioritat és la inversió, la reducció de ràtios i la immersió lingüística, no pas la vigilància policial.
Davant d’aquesta deriva autoritària, La Intersindical exigim l’anul·lació de qualsevol pla pilot que impliqui la presència policial als centres i respecte als drets fonamentals. Recordem que el dret sindical és sagrat. Qualsevol intent de monitoratge policial invalida la democràcia que diuen defensar.
Defensar l’educació pública és un deure social. No permetrem que la por aturi l’autoorganització popular, ni que les pràctiques d’un estat policial entrin a les nostres assemblees.
La lluita continua! MOBILITZEM-NOS!