Denunciem la desorganització als Cicles Formatius dels ensenyaments esportius de règim especial

La Intersindical denunciem una vegada més la improvisació del Departament d’Educació pel que fa a l’organització dels Cicles Formatius de la família dels ensenyaments esportius de règim especial. Aquests estudis, com la resta de cicles formatius, consten de 3 blocs de crèdits: el bloc comú, el bloc específic i les pràctiques.
Ens trobem que, fins aquest curs, els professionals que impartien el bloc específic eren contractats pels diferents centres a través de les federacions esportives o de la Creu Roja, però que el passat mes d’abril el Departament va comunicar als centres que a partir d’aquest curs 2025-26 la contractació es faria mitjançant una borsa específica per a aquestes especialitats, que gestionaria el mateix Departament. Des del passat mes d’abril el Departament ha fet ballar el cap a les direccions dels centres i ha canviat les seves indicacions en diverses ocasions, fins que finalment el dilluns dia 1 de setembre les direccions van rebre la decisió final del Departament, en la qual s’indicava que seria l’Administració qui es faria càrrec directe de la contractació.
La Intersindical veiem amb bons ulls que sigui el Departament qui s’encarregui de fer la contractació d’aquests docents. Tot i això, considerem lamentable que, a data 3 d’octubre, aquests docents especialistes encara no hagin arribat als centres educatius, amb l’agreujant que això suposa per a l’organització. En molts casos caldrà refer horaris, i per tant es causarà, de retruc, un perjudici als docents dels centres que ofereixen aquests estudis i a la formació que reben els alumnes d’aquests cicles formatius.