El Departament anuncia la publicació imminent de la resolució sobre la reducció lectiva

Aquest divendres 25 de juliol, el Departament ha comunicat que el proper dilluns 28 de juliol es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) la resolució que regula la reducció de dues hores lectives setmanals per al personal docent no universitari que tingui 55 anys o més i acumuli més de 15 anys de serveis als centres públics, durant el curs 2025-2026.

La mesura, que hauria d’haver-se regulat amb temps i recursos clars, arriba a final de curs, en ple estiu i sense garanties reals d’aplicació, amb requisits que deixen fora moltes persones.

📅 El Departament ha informat que les sol·licituds es podran presentar entre el 29 de juliol i el 2 d’agost, a través del portal ATRI.

La gestió recau un cop més sobre els centres

La validació de les sol·licituds anirà a càrrec de les direccions, que hauran de gestionar-ho a inicis de setembre, en un moment d’alta càrrega de treball i sense recursos estructurals garantits. El Departament afirma que, un cop validades les peticions, s’adjudicaran dotacions de personal per fer front a les reduccions. Ara bé, ni la dotació ni el mecanisme d’adjudicació estan concretats ni calendaritzats.

Tot i assegurar que “no caldrà fer cap gestió a l’agost”, no hi ha cap compromís explícit ni cap mesura compensatòria per si les reduccions no es poden aplicar.

Pressions i drets condicionats

Des de La Intersindical alertem que s’estan produint pressions encobertes perquè el professorat no exerceixi aquest dret. Diversos docents ja ens han comunicat que, en previsió de manca de cobertura, se’ls insinua que no sol·licitin la reducció o que serà difícil d’aplicar.

Aquest dret, que hauria de contribuir a una sortida més digna i sostenible de la carrera docent, queda desvirtuat per una gestió improvisada, restrictiva i sense compromís de recursos suficients.

Reivindiquem un final de trajecte digne

Seguim exigint:

  • Reducció progressiva i garantida a partir dels 55 anys.
  • Compatibilitat amb càrrecs de coordinació.
  • Aplicació proporcional a jornades parcials.
  • Possibilitat de sol·licitar la reducció abans de fer els 55 anys, si es compleix durant el curs.
  • Recursos automàtics i suficients per fer efectiu el dret.

📢 Estarem pendents de la publicació de la resolució i publicarem una anàlisi detallada dilluns mateix.

✊ Continuarem denunciant que els drets laborals no poden quedar en mans de gestions arbitràries ni promeses sense garanties.