Publicada la Resolució EDF/1519/2025: adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2025-2026

S’ha publicat la Resolució EDF/1519/2025, per la qual s’aproven les instruccions per adjudicar destinacions provisionals als docents funcionaris de carrera i en pràctiques, amb efectes d’1 de setembre de 2025.

 Procediments clau:

• Adjudicació general per a mestres i professorat de secundària.

• Prioritat al professorat afectat per la modificació de plantilles.

• Procediment previ per llocs en serveis educatius, aules hospitalàries, CREI, CFA penitenciaris i nous centres.

• Continuïtat de càrrecs directius i destinacions específiques.

• Tramitació electrònica obligatòria.

Dates importants:

• Publicació de vacants abans del 30 d’abril de 2025 (procediments previs).

• Termini de candidatures segons la publicació de vacants.

 La Intersindical reivindiquem un procés transparent, amb igualtat d’oportunitats i respecte pels drets laborals!

Consulta la resolució completa aquí: DOGC – Resolució EDF/1519/2025




Ens volen silenciats i disponibles, però continuarem defensant un sistema educatiu just

Mesa Educación Pública

A la Mesa Sectorial celebrada el 10 d’abril de 2025, el Departament d’Educació ha presentat el calendari escolar del curs vinent i la proposta d’adjudicacions provisionals. Lluny d’oferir solucions a les reivindicacions històriques del col·lectiu docent, torna a evidenciar la manca de voluntat de transformar un sistema educatiu marcat per l’opacitat, la precarietat i la subordinació a les direccions dels centres.

Un calendari escolar imposat i sense marge de preparació

El curs 2025-2026 començarà amb 177 dies lectius. Es mantenen les dates que es van avançar malgrat el col·lapse dels processos administratius pendents (oposicions, trasllats, adjudicacions). El curs s’iniciarà entre el 8 i el 22 de setembre, segons els ensenyaments, i s’acabarà el 19 de juny. La jornada intensiva començarà el 8 de juny i també s’aplicarà el 19 de desembre a secundària, i a primària en aquells centres que ho demanin.

La Intersindical rebutgem aquest calendari perquè impedeix una planificació pedagògica rigorosa i coherent. No som una estructura per allotjar infants i adolescents: som docents i necessitem temps per a preparar el curs amb condicions.

Adjudicacions 2025-2026: una exclusió inacceptable

El Departament vol limitar la primera fase d’adjudicacions al personal funcionari de carrera i en pràctiques excloent-ne el personal interí, que serà derivat a una segona convocatòria. Considerem que aquesta mesura és inacceptable perquè no es pot construir un sistema educatiu estable mentre es margina una part essencial de la plantilla docent.

A més, el procediment manté la possibilitat que les direccions seleccionin a dit persones per ocupar llocs de responsabilitat sota el paraigua de places perfilades, que sovint no estan prou justificades. Tot plegat reforça un model autoritari, clientelar i profundament injust.

Les propostes de continuïtat perpetuen la por

El sistema actual de propostes de continuïtat genera por, silenci i submissió. Hi ha docents que, si no són proposats per la direcció, poden perdre el seu lloc de feina encara que compleixin amb escreix els requisits. Aquesta dependència genera claustres callats, coartats i vulnerables a pràctiques de gestió autoritària.

Defensem un model en el qual la destinació dels docents no depengui de la simpatia o antipatia de la direcció, sinó de criteris objectius, públics i garantistes.

Les adjudicacions d’ofici i la manca de respecte professional

Quan el sistema no pot assignar una plaça segons les peticions, imposa d’ofici llocs de treball: aules d’acollida, centres de màxima complexitat, especialitats no demanades, etc. Aquesta pràctica menysté el criteri professional del docent i les seves capacitats reals. Reclamem que s’escoltin les preferències individuals i s’eviti l’assignació automàtica de llocs per cobrir necessitats del sistema.

Funcionariat en pràctiques i serveis educatius

El personal en pràctiques continuarà exclòs de determinats llocs, com serveis educatius o especialitats fora de la seva oposició. Reivindiquem que se li garanteixin els mateixos drets i oportunitats que a la resta del col·lectiu, especialment en un context d’estabilització massiva, forçada i desendreçada.

Centres de nova creació sense criteris transparents

Els centres de nova creació s’inclouran en el procés d’adjudicació, però no s’han establert criteris clars ni objectius. Això obre la porta a una adjudicació arbitrària i discrecional que hem de combatre amb garanties jurídiques i sindicació activa.

Cap resposta sobre el poder adquisitiu

Ni una paraula sobre el 0,5% pendent, ni sobre els cobraments dels tribunals d’oposició, ni sobre la recuperació del 25% de poder adquisitiu perdut. Mentrestant, es continuen oferint places de reforç que finalitzen el 31 de juliol sense que es cobrin complements com tutories o especialitats. Exigim que totes les vacants tinguin validesa fins al 31 d’agost i que es retribueixin en igualtat de condicions.

Grup Estable de Substitucions (GES): exigim dades

La implantació del GES continua sense cap avaluació pública. Reclamem dades concretes sobre la seva aplicació: nombre de vacants cobertes, durada de les substitucions, territori i impacte real. Sense transparència no hi ha millora possible.

Altres qüestions pendents

  • El decret de l’IOC continua sense garantir destinacions definitives.
  • Cal regular les adjudicacions a ZER i escoles rurals amb claredat.
  • Rebutgem que les visites mèdiques o la participació en tribunals comportin pèrdua de sou.
  • Denunciem la imposició de formació i avaluacions de productivitat a les direccions.

Què defensem La Intersindical?

  • Un calendari escolar negociat i raonable.
  • Unes adjudicacions justes i transparents, amb participació de tot el col·lectiu.
  • L’eliminació de les places perfilades i de les propostes de continuïtat arbitràries.
  • L’estabilitat real a través del concurs de trasllats.
  • La dignificació de les condicions laborals i salarials del professorat.
  • Un model de gestió educativa democràtic, públic i respectuós amb la nostra tasca docent.

La Intersindical no acceptem un sistema que promou la submissió, la inestabilitat i la precarietat. Ens trobaran defensant un model educatiu de qualitat, amb condicions dignes i criteris objectius. Continuarem organitzats, mobilitzats i compromesos amb el futur del servei públic d’educació.




Adjudicacions d’estiu: manca de transparència i improvisació

El Departament confirma els terminis provisionals per a les adjudicacions d’estiu, però només accepta un mínim canvi: no es donarà destinació d’ofici a aules d’acollida a qui no tingui l’especialitat de llengües o orientació.

Dates clau:

– Funcionariat de carrera, en pràctiques i art. 25: del 30 de maig al 10 de juny

– Personal d’altres administracions: del 22 de maig al 2 de juny

– Opositores del 2025: 19 i 20 de juny

– Publicació vacants serveis educatius: 30 d’abril

– Publicació vacants entrevista prèvia: 5 de juny

– Publicació resolució provisional: setmana del 30 de juny

– Termini de reclamacions: 2 dies després de la publicació

– Publicació de la resolució definitiva: segona quinzena de juliol

– Data límit per escollir cos en cas de doble destinació: 16 de juliol

Continuem exigint transparència: cal publicar totes les vacants abans de fer peticions i ordenar les adjudicacions definitives per especialitat i serveis territorials.

No volem pedaços, volem un procés clar, just i obert a tota la comunitat educativa.




Novetats sobre la regularització dels estadis docents

El Departament d’Educació ha publicat al DOGC l’Ordre EDU/56/2025, de 8 d’abril, que modifica l’Ordre ENS/330/2014, de 6 de novembre, relativa al procediment de promoció docent per estadis. Aquesta modificació introdueix diverses mesures que afecten directament el reconeixement i el pagament dels estadis docents. Destaquem:

  • Regularització automàtica dels estadis pendents entre novembre de 2024 i el 14 d’abril de 2025.

  • Abonament dels endarreriments no pagats per diversos motius, que s’incorporaran a futures nòmines.

  • Reconeixement d’ofici dels estadis als docents amb 6, 12 o 18 anys de serveis (un, dos o tres estadis), amb efectes retroactius a 1 de gener de 2024 i la data de referència corresponent.

  • Ampliació de l’àmbit d’aplicació a determinats col·lectius de professorat laboral dels centres educatius inclosos a l’article 20 bis del VI Conveni Col·lectiu Únic d’àmbit de Catalunya.

  • Actualització de determinats aspectes del procediment administratiu per adaptar-lo a la normativa vigent en matèria de drets laborals i funcionament electrònic de l’administració.

La Intersindical continuem reclamant l’abonament íntegre del deute pendent en concepte d’estadis, així com l’obertura immediata d’una negociació seriosa i efectiva amb la comunitat docent. Les mesures anunciades, tot i que suposen una correcció parcial d’errors greus, no substitueixen la necessitat d’un diàleg real i d’una voluntat política clara per millorar les condicions laborals del professorat.

Seguirem treballant per defensar els drets laborals i la dignitat professional del col·lectiu docent.

👉 Pots consultar el text complet de l’ordre al DOGC en aquest enllaç:

https://dogc.gencat.cat/ca/document-del-dogc/?documentId=1011571




El Govern manté l’inici del curs abans de la Diada i ignora el professorat i les condicions climàtiques

El Departament d’Educació ha publicat el calendari escolar del curs vinent. El curs començarà el 8 de setembre a l’etapa obligatòria, tornant a fixar l’inici abans de la Diada.

La Intersindical denunciem una vegada més la manca d’escolta del Govern a les demandes del professorat. Fa temps que reclamem un inici de curs posterior a l’11 de setembre per tal de garantir un període de preparació adequat que permeti afrontar el curs amb les condicions pedagògiques i organitzatives necessàries.

Aquesta decisió no només ignora la veu de les docents i els docents, sinó que també perpetua una greu problemàtica que afecta l’alumnat. Les altes temperatures de principis de setembre dificulten greument l’activitat educativa en centres que no disposen de sistemes de climatització adequats. Són cada cop més freqüents els dies en què les temperatures superen els 30 graus, fet que posa en risc la salut i el benestar del conjunt de la comunitat educativa.

El malestar és generalitzat. La manca de resposta i de voluntat política per abordar aquestes problemàtiques reals demostra fins a quin punt el Govern prioritza l’autocomplaença per sobre de la qualitat educativa i les condicions laborals i d’aprenentatge.

Quant de temps més haurem d’esperar perquè s’hi posi una solució real?

La Intersindical fem una crida a organitzar-nos, a sumar forces i a lluitar. No permetem que el Govern continuï ignorant l’opinió dels qui som a peu d’aula.

Afilia’t i lluita.




L’Interconcertats dedica un monogràfic a la mobilització de la concertada més important dels darrers cursos

La publicació d’educació concertada de La Intersindical dedica el número d’abril a la Consulta per l’equiparació de jornada amb la pública que es va celebrar el dia 1. 

La mobilització va engrescar les plantilles, i en moltes escoles, la participació va ser massiva, per sobre de l’habitual a les eleccions sindicals. 

Es demostra que, a la concertada, l’actuació dels comitès d’empresa i dels delegats de personal pot anar més enllà del que és habitual, i si plantegen mobilitzacions ben organitzades i amb objectius clars, les plantilles responen. 

La consulta ha posat sobre la taula el principal greuge del sector, la manca d’equiparació horària amb la pública, i l’ha socialitzat entre les plantilles i a través dels mitjans de comunicació.




Defensem una educació científica rigorosa i de qualitat

Ens sumem al clam dels més de 500 docents que s’han concentrat a la plaça Sant Jaume per rebutjar la proposta del Departament d’Educació de fusionar les matèries de ciències al batxillerat. Aquesta mesura comportaria una greu reducció d’hores lectives, menys aprofundiment en els continguts, una preparació insuficient per a l’alumnat de la modalitat científica i una pèrdua d’equitat en l’accés al coneixement.

Com a sindicat compromès amb l’educació pública i de qualitat, exigim al Departament que escolti la comunitat educativa i mantingui la separació de les matèries de física, química, biologia i geologia. Apostar per la ciència vol dir garantir els recursos i el temps necessari perquè els estudiants puguin formar-se amb rigor i estar preparats per als reptes del futur.

No acceptarem cap reforma que empobreixi l’educació científica del nostre país.