El nombre d’hores lectives, el principal greuge dels docents de concertada

La Llei d’Educació de Catalunya, aprovada l’any 2009, va establir que, abans del 2017, s’havien d’equiparar les condicions laborals, incloent-hi la jornada, entre l’educació concertada i la pública.

Malgrat això, a secundària, els docents de concertada continuem impartint un 33% més d’hores lectives que a la pública, i a primària, un 9% més. Aquesta situació, a més de ser profundament injusta, s’ha tornat insostenible per la creixent complexitat de les aules i l’augment de les tasques burocràtiques.

El principi de “mateixa feina, mateixa jornada” és un dels drets més fonamentals dels treballadors. I, malgrat que en aquest cas està reconegut per llei, després de vuit anys de no aplicació, ha quedat demostrat que si els docents de concertada no ens mobilitzem, ningú ens regalarà res.

hores_lectives_concertada