El català i les aules d’acollida. Article de Jorge Morales

En un moment en què el català s’enfronta a una reculada en l’ús social, les Aules d’Acollida són cabdals en la defensa de l’idioma entre l’alumnat nouvingut. L’article de Jorge Morales, membre de La Intersindical Educació i professor de Geografia i Història, exposa la crua realitat: el model educatiu català lluita per mantenir viu el català davant dels efectes de la globalització i la substitució lingüística.
Morales apunta a una preocupant davallada de l’ús del català als patis escolars, així com a les mancances estructurals d’un sistema que no ha sabut o no ha pogut adaptar-se a les necessitats reals d’immersió lingüística. Les Aules d’Acollida, malgrat ser un recurs estratègic per l’ensenyament del català, pateixen limitacions greus, des de la falta de recursos fins a la manca de formació específica per al professorat que s’hi dedica.
L’article critica les polítiques educatives actuals i la manca de proactivitat per part de l’Administració, que no només posa en risc la cohesió social sinó també la supervivència del català com a llengua viva. L’article és, així, una crida a la consciència social i a l’acció per part de tots els sectors de la societat catalana.
Morales acaba posant de manifest la necessitat urgent d’actualitzar la normativa que regula les Aules d’Acollida, eliminar traves burocràtiques, garantir prou recursos i assegurar una formació continuada i de qualitat per al professorat.
Llegeix l’article complet.