Malestar en el Sector Educatiu per la Gestió de Substitucions del Personal Docent

Pictograma equips directius

Juntes directives d’arreu del país han manifestat el seu malestar amb el nou procediment de sol·licitud de substitucions del personal docent que pertany al règim de la seguretat social. Aquesta situació ha generat una onada de preocupació en el sector educatiu, evidenciant problemes significatius en la gestió i organització del personal docent.

Denúncia de Mala Gestió

Des de La Intersindical denunciem la mala gestió del departament, el qual es mostra incapaç de realitzar el traspàs d’informació a les direccions del personal amb baixa mèdica. Aquesta falta d’eficàcia impedeix que es puguin demanar substituts de manera àgil, deixant els centres en una situació de desavantatge i tensió.

Problemes Organitzatius en els Centres

La manca d’informació precisa cap a les juntes directives està provocant seriosos problemes organitzatius dins els centres educatius. Actualment, les juntes directives disposen de tan sols 3 dies per tramitar la sol·licitud de substitució al departament, un marc de temps clarament insuficient que agreuja la situació.

Demanda de Solucions Urgents

Davant aquest panorama, des de la Intersindical, exigim una solució urgent a la problemàtica descrita. També instem al departament a facilitar la tasca organitzativa i de gestió als equips directius, els quals ja pateixen des de fa temps una notable sobrecàrrega de treball.

És imperatiu que es prenguin mesures immediates per millorar la situació, garantint així el bon funcionament dels centres educatius i el benestar tant del personal docent com dels estudiants. La qualitat de l’educació depèn d’una gestió eficient i eficaç, i és responsabilitat de tots assegurar que aquest estàndard es mantingui.