Publicada anàlisi crítica dels resultats de l’estudi PISA a Catalunya a la web de La Intersindical

Des de la web de La Intersindical, hem publicat una anàlisi detallada dels darrers resultats de l’estudi PISA a Catalunya, on s’avalua el rendiment acadèmic dels estudiants de 15 anys en una varietat de països. La nostra anàlisi posa en qüestió la metodologia de l’estudi i l’ús dels seus resultats, especialment en relació amb l’educació a Catalunya en l’era postpandèmia.
Hem expressat preocupació sobre diverses qüestions que afecten el sistema educatiu català, com ara la tendència a negligir les competències bàsiques en favor de competències més complexes sense els recursos adequats, així com les polítiques que han portat a una precarització de serveis com les biblioteques escolars. A més, hem destacat la problemàtica de la falta d’inversió en educació, les ràtios elevades en les aules, i el tancament d’aules d’acollida, que afecten directament la qualitat de l’educació i l’atenció a la diversitat.
Contràriament a les opinions que culpabilitzen l’ús del català com a llengua vehicular, la nostra anàlisi argumenta que els problemes educatius són resultat de factors més profunds com canvis constants en el currículum, politització, burocratització i manca de recursos, entre d’altres. Subratllem que cap d’aquests factors no està relacionat amb l’ús del català en l’educació.
Per a una lectura completa de la nostra anàlisi crítica i per comprendre millor els desafiaments que afronta el sistema educatiu català segons l’estudi PISA, visiteu l’article complet a través d’aquest enllaç: Anàlisi crítica dels resultats de l’estudi PISA a Catalunya.