1

Campanya de la Plataforma per la Llengua per promoure el català als patis d’escoles i instituts

Plataforma per la llengua
Cartell de la campanya de la Plataforma per la Llengua

Un estudi de la Plataforma per la Llengua indica que només el 14,6% de les converses als patis d’institut de les zones urbanes de Catalunya són en català.

Hi ha un alt percentatge d’infants i adolescents que no veuen el català com un instrument útil i atractiu, fins i tot entre aquells que el tenen com a llengua materna.

Les dades demostren que els catalans que empren habitualment la llengua catalana -siguin d’origen catalanoparlant o no- pateixen la meitat d’atur que aquells catalans que no empren habitualment el català.

Unes dades que a escoles i instituts la salut del català està amenaçada si no hi posem remei; una situació que no només afecten la llengua, sinó que afecten de ple la cohesió social i la construcció d’una societat basada en la la inclusió i en sentit de justícia social.

Amb aquests arguments la Plataforma per la Llengua ha desplegat una gran campanya de sensibilització, que comptarà amb els principals agents de la comunitat educativa, sindicats (entre els quals la I-CSC) i entitats amb l’objectiu de posar al centre del debat la importància de promoure l’ús social del català entre els més joves, com a eina fonamental de cohesió i inclusió socials. 

L’entitat també porta a terme una campanya de micromecenatge per finançar aquesta campanya per promoure l’ús social del català als centres educatius.