Nomenaments d’urgència

Nomenaments d'urgència. Urgent.

Els nomenaments d’urgència són un procediment que es duu a terme quan un nomenament telemàtic no ha estat acceptat.

Quan el servei territorial ho detecta, es posen en contacte amb la següent persona candidata, seguint el número d’ordre.

Normalment es posen en contacte mitjançant una trucada telefònica però poden utilitzar qualsevol altre mitjà. Un cop adjudicada la plaça, publiquen el resultat a la pàgina web.




Places de difícil cobertura

El servei territorial publica les places que s’han de cobrir,
l’especialitat i les característiques específiques o perfil que es requereixen
per accedir-hi.

S’obre un termini perquè les persones interessades, de qualsevol
servei territorial, puguin fer la sol·licitud. Es prioritzen les persones que
tenen demanat el servei territorial de l’oferta i el número d’ordre.

Un cop adjudicada la plaça, el servei territorial publica el
resultat de l’adjudicació.

Les places de difícil cobertura cobreixen substitucions o vacants
de:

  • Places de característiques especials: atenció domiciliària, centres penitenciaris, aules hospitalàries, centres de formació de persones adultes…)
  • Places de serveis educatius
  • Places no ordinàries de centres de màxima complexitat
  • Places que no s’hagin acceptat a través dels nomenaments telemàtics



Finalització de la vacant

Finalització de la vacant

La direcció del centre ha de comunicar a la persona interina o
substituta la finalització de la vacant o substitució per incorporació del titular
del lloc de treball.

El primer dia lectiu posterior a la data de cessament (abans de les 10 h) la persona interina o substituta ha d’accedir de nou a l’aplicació a l’apartat “Acceptació / finalització de l’adjudicació” per tornar a quedar disponible.

A més, ha de presentar la credencial signada per la direcció del
centre a la Secció de Gestió de Personal Docent del servei territorial
corresponent o enviar-la escanejada per correu electrònic.




Primera vacant o substitució

Quan una persona obté per primera vegada una vacant o una substitució, cal que presenti a la Secció de Gestió de Personal del servei territorial a la qual correspon el nomenament la següent documentació en el termini màxim de 10 dies naturals:

  • Una còpia del DNI.
  • Una còpia del document d’afiliació a
    la Seguretat Social. Si no heu treballat abans i no el teniu, cal que demaneu
    el número de la Seguretat Social a la Tresoreria de la Seguretat Social i
    presentar el document.
  • Un certificat mèdic original que
    indiqui que no es té cap malaltia ni cap limitació física o psíquica
    incompatible amb l’exercici de les funcions corresponents al cos i lloc de
    treball que s’ha d’ocupar. No cal que sigui l’imprès oficial (excepte les
    persones que han entrat a la borsa en la darrera convocatòria).
  • L’imprès corresponent
    a les dades bancàries.
  • L’imprès que
    fa referència a la retenció del rendiment del treball personal (IRPF).
  • La declaració
    jurada o promesa
     de no estar afectat pel règim d’incompatibilitat
  • La sol·licitud
    de compatibilitat 
    (si escau).
  • La declaració
    jurada o promesa 
    de no estar inhabilitat per treballar a l’Administració.
  • Una còpia del llibre de família (si
    escau)



Com obtenir un nomenament telemàtic

Una vegada ha començat el curs es fan nomenaments telemàtics per
cobrir substitucions i vacants els dies que el Departament d’Educació publica
al seu web segons les necessitats del servei. Acostumen a ser els dimarts i els
divendres, però pot variar.

Un programa informàtic selecciona tants candidats com
substitucions hi ha per cobrir i assigna les places tenint en compte el número
d’ordre, la priorització de les especialitats i les opcions seleccionades pel
candidat. Podeu veure més informació a l’apartat “Ordenació de col·lectius per
a l’adjudicació de nomenaments”.

El procediment de nomenaments telemàtics és el següent:

Cal consultar els dies que es faran adjudicacions i la franja
horària de connexió.

  • El dia de l’adjudicació, normalment
    abans de les 11 h, es pot consultar la llista de personal convocat a les
    adjudicacions a la pàgina web del Consorci d’Educació de Barcelona o del servei
    territorial preferent. Les persones a les quals s’assigna una vacant o una
    substitució reben un SMS i un missatge de correu electrònic.
  • Les persones a qui se’ls assigna una
    vacant o una substitució l’han d’acceptar en línia durant la franja horària
    indicada, mitjançant l’apartat “Accés individual a l’adjudicació” i després “Acceptació/finalització
    de l’adjudicació”. Així doncs, cal acceptar l’adjudicació i imprimir la
    credencial (PDF).
  • El primer dia lectiu després de
    l’adjudicació o el dia d’inici de la substitució (si és posterior a
    l’adjudicació), que constarà a la credencial, cal presentar-se al centre docent
    adjudicat i lliurar la credencial a la direcció del centre.

Si la persona convocada no accepta la proposta
d’adjudicació, cal indicar-ho a l’apartat “Acceptació / finalització de
l’adjudicació”. El rebuig de l’adjudicació comporta l’exclusió de la borsa de
treball, excepte si s’al·lega un motiu justificat (i acreditat amb documentació
al Servei territorial preferent o al Consorci d’Educació de Barcelona.




Requisits per accedir a la borsa

Per accedir a la borsa cal que l’especialitat estigui oberta en el
servei territorial que li interessa al candidat.

Per inscriure-s’hi, s’ha de presentar una sol·licitud
telemàtica i entregar els documents que justifiquen els requisits i mèrits
necessaris al registre del servei territorial preferent. La incorporació a la
borsa de les persones que van aprovar la fase d’oposició però no han estat
seleccionades és automàtica, no cal fer una sol·licitud.

Un cop el servei territorial ha comprovat la documentació, envia
un correu electrònic al candidat indicant que “ha accedit a la borsa de
treball”. Els candidats queden ordenats per ordre d’accés. Excepcionalment, no
se’ls ordenarà per barem fins a finals del 2020.

Requisits generals

Requisits generals per accedir a la borsa

Els requisits
generals per formar part de la borsa de personal docent són:

  • Tenir la nacionalitat espanyola o
    qualsevol dels estats membres de la Unió Europea, o dels estats als
    quals els és aplicable la lliure circulació de treballadors.
  • Tenir entre 18 i 65 anys.
  • No patir cap malaltia ni
    estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb
    l’exercici de les funcions que corresponen a la funció docent.
  • No haver estat separat
    mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les
    administracions públiques, ni estar inhabilitat per a l’exercici de les
    funcions públiques. 
  • No haver estat condemnat per sentència
    ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual.
  • Tenir el certificat
    de nivell de suficiència de català
     de la Secretaria de Política
    Lingüística, o una titulació
    equivalent
    .
  • No ser funcionari de carrera o en
    pràctiques del cos al qual es vol accedir.
  • Tenir la capacitació
    adequada
     per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a
    l’especialitat del lloc de treball que s’ha d’ocupar.

En el cas d’accedir al cos de secundària, si el candidat no té el
màster de secundària, es permet l’entrada condicionada a la borsa a:

  • persones
    que ja estan matriculades al màster de secundària
  • persones
    que malgrat no haver-s’hi matriculat, signen un compromís de cursar-lo.

Requisits específics de titulació

Per saber què podeu impartir amb les
titulacions que teniu accediu a aquest enllaç.

I per saber quines
titulacions necessiteu per impartir un ensenyament, a aquest altre enllaç.




Com accedir a la borsa

Google calendar

L’accés a la
borsa restarà obert des de l’1 d’abril de 2019 fins al 15 de març de 2020.

No obstant
això, només es pot accedir a la borsa 
per a les especialitats de cossos docents  i als serveis territorials que requereixin de
personal docent.

Cada servei territorial publica la llista d’especialitats per a les quals s’accepten sol·licituds i pot ser modificada els dies 1 i 15 de cada mes segons les necessitats que es produeixin.

Més informació: funcionament de la borsa de treball de personal docent